מטרולייט השיקה את הדור הבא של טכנולוגיית תאורה חסכונית

חזי קוגלר, לשעבר מנכ"ל משרד התשתיות: "אם הממשלה תחליט לסבסד את הטכנולוגיה של מטרולייט, לא יהיה צורך בבניית תחנת הכוח החדשה באשקלון"

מטרולייט, יצרנית פתרונות התאורה החסכוניים באנרגיה, שנבחרה באחרונה כאחד הסטארט-אפים המבטיחים של גלובס ל-2009, השיקה את הדור הבא של טכנולוגיית ה-SmartHID (נורות להט חכמות) לשוק הישראלי.

מהחברה נמסר, כי המוצר החדש כבר נבדק ועבר מבחני שטח במספר אתרים וערים בישראל ובעולם.

לאחר אירוע ההשקה שהחברה קיימה הערב (ג') בישראל, בכוונתה להרחיב את המכירות ומאמצי השיווק שלה בישראל וכן לערוך השקות דומות בארצות-הברית ובמספר מדינות אירופיות.

מטרולייט פועלת בשוק הבאלאסטים (מצתים ורגולטורים של מתח מהרשת לנורה), ועסקאותיה נוגעות להתקנתם בדרך-כלל בתאורת חוץ - ברחובות ערים, כבישים, אוטוסטרדות, אצטדיונים, חניונים, מחסנים וחנויות. הבאלאסט של מטרולייט הוא רכיב אלקטרוני מבוסס תוכנה ומוגן בפטנט, המותקן במנורות להט (High Intensity Discharge - שחרור ויוניזציה של גזים במתחים מאוד גבוהים), ומשמש לשליטה בהצתה ובתפעול שלהן.

יעילות של פי 5-8

בחברה טוענים כי השימוש בבאלאסט מפחית את צריכת החשמל בנורות ואת עלויות השימוש ב-50% בממוצע, מאריך משמעותית את חיי הנורה ומאפשר חיבור של התאורה למערכת שליטה ובקרה לייעול ניהול רשת התאורה. לטענת החברה, השימוש בבאלסאט לתאורה באמצעות נורות ליבון משיג יעילות הגבוהה ביחס של פי 5-8 במונחים של תאורה מופקת מול האנרגיה הנצרכת, לעומת הנעשה בנורות ליבון רגילות.

"למרות העובדה שמאז 2001 הפצנו יותר מחצי מיליון יחידות ברחבי העולם, שרק 30 אלף מהן הופצו בישראל, אנו בוחרים כרגע להציג בצורה רשמית את הטכנולוגיה שלנו קודם כל בישראל. זאת, שכן המשרד להגנת הסביבה והשדולה למען הסביבה בישראל החליטו להתמקד בפתרונות תאורה חסכוניים באנרגיה", אמר צבי סגל, מנכ"ל מטרולייט.

לדברי החברה, קרוב ל-24% מהתאורה הישראלית מבוססים על נורות להט שזה מעט מעל האחוז העולמי שעומד על 22%. "הטכנולוגיה של מטרולייט כבר הוכיחה שהיא מאפשרת חסכון של 40%-65% בשימוש באנרגיה, ולכן מאפשרת גם חסכון וגם הפחתה משמעותית של פליטת גזי חממה", אומרים בחברה.

במקום התחנה הפחמית באשקלון

"אם ממשלת ישראל תחליט מחר לעשות מאמץ גדול יותר כדי לסבסד את הטכנולוגיה של מטרולייט, לא יהיה צורך בבניית תחנת הכוח החדשה באשקלון, שכן החיסכון באנרגיה שמטרולייט יכולה לספק גדול מהיקף ייצור האנרגיה של התחנה החדשה", אומר חזי קוגלר, לשעבר מנכ"ל משרד התשתיות, שנכח באירוע ההשקה של מטרולייט הערב.

הדור החדש של הטכנולוגיה של מטרולייט כולל בין היתר מערכות הגנה ייחודיות אשר חסינות מפני עליות חדות באספקת החשמל, ויכולות לעמוד בקצר בהארקה. במטרולייט אומרים כי הדור החדש של הבאלאסטים מתוצרתם מתאפיין במהימנות ותוחלת חיים גבוהה יותר.

"הטכנולוגיה המוכחת של מטרולייט הצליחה לאורך יותר מ-10 שנים להשיג חסכון משמעותי עבור לקוחות בישראל וברחבי העולם, ואנחנו מאוד גאים להציג ללקוחות שלנו את הדור הבא של הטכנולוגיה זוכת הפרסים שלנו", אמר סגל. "אנחנו מצפים בכיליון עיניים להזדמנות לעזור לחברות מובילות ברחבי העולם להפחית את השימוש שלהן בגזי חממה, באמצעות שימוש בטכנולוגיה שלנו", סיכם סגל.