מתווה הסדר החוב באפריקה ישראל: תשלום מיידי של 1.5 מיליארד שקל, וקבלה של 40% ממניות החברה

נציגות מחזיקי האג"ח גיבשה היום את המתווה והגישה אותו לחברה. הצדדים ייפגשו מחר לדון בהצעה. המוסדיים דורשים כי לבייב יזרים מיליארד שקל ויישאר עם 45% מהמניות ■ לפי ההסדר המוצע, בסופו של התהליך, תישאר אפריקה עם חוב של 3.5 מיליארד שקל, לעומת 7.5 מיליארד שקל כיום

נציגות מחזיקי האג"ח העבירה היום (ג') לאפריקה ישראל את עיקרי מתווה הסדר החוב, באמצעות עורכי הדין המייצגים אותה, עו"ד מאיר ליפא ועו"ד אמיר הרטוב. הנציגות דורשת כי אפריקה ישראל תפדה למחזיקי האג"ח סכום של 1.5 מיליארד שקל, את רובם תגייס באמצעות הנפקת זכויות. המוסדיים דורשים כי בעל השליטה, לב לבייב יתחייב להזרים מיליארד שקל בהנפקה.

כמו כן, דורשת הנציגות כי חוב בהיקף של 3.5 מיליארד שקל יומר לשתי סדרות אג"ח. סדרה אחת של מיליארד שקל תישא ריבית של 6%, ומועד פירעונה בעוד שנה. סדרה שנייה בהיקף של 2.5 מיליארד שקל תישא ריבית של 8%, שמועד פירעונה יתחיל בעוד 3 שנים למשך 10 שנים ממועד תחילת הפירעון.

עוד דורשים המוסדיים כי מיליארד שקל מהחוב יומרו למניות שיועברו לידי מחזיקי האג"ח, ויהוו 40% ממניות אפריקה ישראל. כתוצאה מכך לבייב יישאר עם 45% ממניות החברה. יתרת 1.5 מיליארד שקל מהחוב יומרו למניות של החברות הבנות הציבוריות ויועברו לידי מחזיקי האג"ח.

לפי ההסדר המוצע, בסופו של התהליך, תישאר אפריקה עם חוב של 3.5 מיליארד שקל, לעומת 7.5 מיליארד שקל כיום.

כמו כן, הנציגות דורשת מאפריקה כי החברה תתחייב שלא לבצע בתקופת המו"מ כל דיספוזיציה בנכסיה המהותיים, ששווים מעל 30 מיליון ש"ח, ללא הסכמה מראש ובכתב של נציגות האג"חים. מדובר במניות החברה או בכל נכס אחר של החברה. עוד מבקשת הנציגות למנות משקיף מטעמה בישיבות הדירקטוריון וועדות החברה עד לסיום המו"מ להסדר. בנוסף מתכוונת הנציגות לדרוש מהחברה כי בתקופת המו"מ על ההסדר היא לא תשלם תשלומי קרן לנושיה הפיננסיים, לרבות הבנקים.