ג'ים רוג'רס: "מחירי האורז והכותנה ימריאו בעשור הקרוב"

ז'ק דיאוף, דירקטור בארגון המזון והחקלאות של האו"ם, מעריך כי הייצור החקלאי צריך להתרחב ב-70% עד לשנת 2050, כאשר אוכלוסיית העולם תגדל ל-9.1 מיליארד נפשות מ-6.7 מיליארד נפשות כיום

מחירי האורז והכותנה צפויים לזנק בשיעור חד מאד במהלך העשור הקרוב בשל התכווצאות מלאי הסחורות החקלאיות ופגיעה בתבואה. כך חוזה "גורו ההשקעות", ג'ים רוג'רס, שחזה את הראלי בשוק הסחורות בשנת 1999.

"אנחנו מתחילים לראות בעיות במזג האוויר ובייצור ועל כן מחיר האורז ירקיע שחקים במהלך העשור הקרוב", אמר רוג'רס בראיון שהעניק לסוכנות בלומברג. "מתי בדיוק, אני לא יודע. אבל מה שבטוח, הנתונים הפונדמנטלים הבשילו", הוסיף.

מחירי האורז, החיטה , התירס והסויה טיפסו לשיא בשנה שעברה לאור התגברות החששות כי התפוקה לא עומדת בביקושים, מה שהוביל למהומות אזרחים מהאיטי ועד חוף השנהב. מחירי הסחורות ירדו לאחר שהחקלאים נטעו יותר.

ז'ק דיאוף, דירקטור בארגון המזון והחקלאות של האו"ם מעריך כי הייצור החקלאי צריך להתרחב ב-70% עד לשנת 2050 כאשר אוכלוסיית העולם תגדל ל-9.1 מיליארד נפשות, מ-6.7 מיליארד נפשות כיום.

"בבעלותי סחורות מאז 1998. אני עדיין רוכש הרבה סחורות וחוזה כי יום אחד תהיה היסטריה פרועה בסופו של הראלי". אמר רוג'רס. "מקווה שאני מספיק חכם כדי למכור בזמן הנכון כאשר זה יקרה", הוסיף.
[לטבלת חוזים עתידיים]