עוד תושב חוזר: סמי עופר צפוי לחזור ארצה מלונדון

שני בניו של סמי עופר, עידן ואייל, מנהלים את עסקיו של עופר ■ ככל הנראה, אייל, המתגורר אף הוא בחו"ל, צפוי לחזור לארץ

אחרי ארנון מילצ'ן, ובעלי הון נוספים, גם המיליארדר סמי עופר, מבעלי השליטה בחברה לישראל, מצטרף לרשימת התושבים החוזרים. עופר, החי שנים רבות באנגליה, יחזור להיות תושב ישראל, תוך ניצול הטבות המס שמאפשר התיקון לחוק העולים החדשים והתושבים החוזרים.

החוק מאפשר שלא לשלם מס על הכנסות מחוץ לישראל, במשך עשר שנים, וכן שלא לדווח על עסקים מחוץ לישראל במשך עשר שנים. עובדה זו מאפשרת לאנשי העסקים להקים מיזמים חדשים מחוץ לישראל, מבלי לדווח עליהם או לשלם עליהם מס.

עופר, המתגורר בלונדון, מחזיק מזה שנים דירה במגדלי אקירוב בתל אביב, בה הוא שוהה כשהוא מגיע לישראל. יחד עם זאת, באחרונה שינה עופר את מעמדו והפך להיות תושב ישראל, ובכך הוא למעשה יקבל את הטבות המס שמציעה ישראל לתושביה החוזרים בעלי ההון.

משפחת עופר מחזיקה בעסקי ספנות ואנרגיה ענפים ברחבי העולם. המשפחה מחזיקה בסוכנות האוניות זודיאק היושבת בלונדון; בחברת הקרוזים רויאל קאריביאן וכן בחברת המיכליות טאנקר פאסיפיק, שהיא אחת הגדולות בעולם בתחום המיכליות.

הטבות המס שמציעה המדינה, רלבנטיות בעיקר לאנשי עסקים המחזיקים בעסקים רבים מחוץ לישראל. אמנם, במהלך עשר השנים שבהם תושבים אלה לא משלמים מס על עסקיהם מחוץ לישראל, המדינה לא מקבלת מהם מס באופן ישיר, ואולם בישראל מקווים ששהותם תדחוף אותם להקים עסקים חדשים בישראל.

בעקבות חקיקת החוק, התבטאו גורמים בכירים ברשות המיסים, כי הוא יניב לישראל תוספת הכנסות ממסים של מיליארדי שקלים. ההערכות דיברו על 4-5 מיליארד שקל. הגעתם של אילי הון בולטים כמילצ'ן וסמי עופר עשויה להוות אבן שואבת לאילי הון יהודים נוספים.