באוצר זועמים: מערכת הביטחון מעכבת יישום תוכנית ההתייעלות

משרד הביטחון ביטל את הפגישה בעניין יישום דו"ח מקנזי ■ לפני ארבעה חודשים שר האוצר, יובל שטייניץ, שיגר מכתב לרמטכ''ל, גבי אשכנזי, בו הוא פירט כמה דרישות התייעלות לרבות העלאת גיל הפרישה לאנשי הקבע

מה קורה עם תוכנית ההתייעלות במערכת הביטחון? לפני מספר שבועות, משרד הביטחון היה אמור להציג בפני משרד האוצר את עיקרי דו''ח מקנזי המגבש את תוכנית ההתייעלות.

ל"גלובס" נודע כי בינתיים המפגש בוטל וטרם נקבע מועד חדש להצגת הדו''ח. במשרד האוצר הגיבו בזעם מכיוון שעל פי דו"ח ועדת ברודט, מערכת הביטחון תקבל תוספת של 100 מיליארד שקל במשך עשר שנים ובמקביל היא מתחייבת לנקוט בצעדי התייעלות. באוצר טוענים כי אכן התוספות התקבלו אך תהליך ההתייעלות טרם החל והם עדיין לא מכירים אפילו את מתווה ההתייעלות.

לפני ארבעה חודשים שר האוצר, יובל שטייניץ, שיגר מכתב לרמטכ''ל, גבי אשכנזי, בו הוא פירט כמה דרישות התייעלות לרבות העלאת גיל הפרישה לאנשי הקבע ואזרוח של עובדים מקצועיים כגון כלכלנים, משפטנים, מהנדסים וטכנאים.

בנוסף, דרש שטייניץ עדכון הפנסיה לפי מדד המחירים לצרכן ולא לפי השכר הממוצע כפי שנעשה כעת. במשרד הביטחון דחו את הדרישות על הסף בטענה כי דו''ח מקנזי יוכיח כי "מודל הקבע" הוא היעיל, המשתלם והזול ביותר בשירות הציבורי.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי "נקבעה פגישה להצגת הדו''ח בספטמבר אך היא נדחתה וטרם נקבע מועד חדש". ממשרד הביטחון נמסר כי "הפגישה נדחתה עקב סיבות טכניות בלבד הקשורות ללו''ז מנכ''ל המשרד ולא מתוך כוונה להעלים מידע".