חברה בת של אלון USA גייסה 216 מ' ד' בהנפקת אג"ח

התמורה נטו מהגיוס צפויה להסתכם בכ-205.5 מיליון דולר והיא תשמש את אלון USA להחליף אשראי בנקאי שקיבלה לצורך רכישת בית הזיקוק קרוץ ספרינג בלואיזיאנה ■ בית הזיקוק קרוץ ספרינג נרכש ביולי 2008 תמורת כ-400 מיליון דולר

אלון USA, שבשליטת דודי ויסמן ושרגא בירן, דיווחה בסוף השבוע כי החברה הבת, אלון קרוץ ספרינג, המחזיקה בבית הזיקוק בלואיזיאנה, השלימה גיוס של כ-216.5 מיליון דולר בהנפקת אג"ח פרטית למשקיעים מוסדיים.

מדובר בסדרת אג"ח לטווח קצר של כ-5 שנים, שיעמדו לפרעון עד לשנת 2014. התמורה נטו מהגיוס צפויה להסתכם בכ-205.5 מיליון דולר, ותשמש את אלון USA להחליף אשראי בנקאי שקיבלה לצורך רכישת בית הזיקוק קרוץ ספרינגס בלוזיאינה. בנק ההשקעות קרדיט סוויס העניק בשנה שעברה 245 מיליון דולר לאלון USA לצורך מימון העסקה.

אלון USA היא זרוע האנרגיה של קבוצת דור-אלון בארה"ב, ומחזיקה בארבעה בתי זיקוק לנפט בטקסס, קליפורניה ואורגון, בעלי כושר ייצור כולל של 170 אלף חביות ביום, מאות תחנות תדלוק וחנויות נוחות וכן מפעלים לייצור אספלט.

ביולי 2008 רכשה אלון USA את בית הזיקוק, קרוץ ספרינג שבלוזיאינה הנחשב לשני בגודלו בדרום־מערב ארה"ב בתמורה לכ-400 מיליון דולר. הרכישה הגדילה את כושר הזיקוק של אלון USA בכ-50%. כחצי שנה לאחר השלמת העסקה, אלון USA מימשה עסקאות הגנה שביצעה לצורך הרכישה ברווח של 200 מיליון דולר

בית הזיקוק נרכש מידי ענקית האנרגיה האמריקאית ואלרו אנרג'י (Valero Energy), שהעמידה אותו למכירה על רקע הידירה במרווחי הזיקוק בארה"ב. בית הזיקוק קרוץ ספרינגס הוקם ב־1980 ופועל בטכנולוגיות חדישות, וכושר הזיקוק שלו עומד על כ-85-90 אלף חביות ביום.

בחודשים האחרונים חלה הרעה ברווחיות במגזר הזיקוק בארה"ב על רקע העלייה במחירי הנפט. אלון USA סיימה את הרבעון השני של השנה בהפסד של 15.3 מיליון דולר, או 33 סנט למניה, בהשוואה לרווח נקי של 18.2 מיליון דולר, או 38 סנט למניה עבור התקופה המקבילה אשתקד.

בבית ההשקעות ברקליס קפיטל העריכו לאחר פרסום דוחות הרבעון השני כי העלייה במחירי הנפט תביא לשחיקה ברווחיותן של אלון USA ודלק US, המחזיקות בבתי זיקוק בארה"ב. בברקליס העריכו כי מחיר חבית נפט יעמוד בסוף השנה על 57 דולר ויתייקר עד סוף 2010 ל-75 דולר.