עלילות דמרי ובניו: תנאי השכר הופחתו

הביקורת עשתה את שלה: בניו של יגאל דמרי יזכו לשכר נמוך מהמתוכנן ולמכוניות מפוארות פחות ■ ברשות ניירות ערך ביקשו לוודא כי לא הייתה בעיה של מחסור במידע שניתן לדירקטורים בחברה לפני קבלת ההחלטה בנושא שכר הבנים

יגאל דמרי מגיב לביקורת שהתעוררה כלפיו, כשברקע גם פניית הרשות לניירות ערך בעניין תנאי העסקת בניו בחברת דמרי שבשליטתו (77%). בסוף השבוע האחרון החליט דמרי לעדכן את תנאי השכר של בניו כלפי מטה, גם אם לא באופן דרמטי - עלות העסקתם עדיין מגיעה לעשרות אלפי שקלים בחודש.

חברת הנדל"ן של דמרי פרסמה ביום חמישי בלילה הודעה בה הציגה את תנאי ההעסקה החדשים, שם הפחיתה ממשכורתו של אופיר דמרי וצמצמה את תנאי השכר של חזי, אחיו. עלות השכר החודשית של השניים יורדת מ-83 אלף שקל ל-63 אלף שקל בחודש: עלות שכרו של חזי תסתכם ב-49,451 אלף שקל, והוא ייאלץ להמשיך ולנהוג על רכב מקבוצת שווי 5 במקום רכב מקבוצה 7.

הרשות פנתה לדמרי

עלות שכרו של אופיר קוצצה ל-13,300 שקל בחודש, והרכב שתעמיד לרשותו החברה יהיה מקבוצה 3 במקום קבוצה 5.

בעקבות הודעתה של דמרי לגבי עלות ותנאי השכר של שני בניו בחברה, פנתה אליה הרשות לניירות ערך בבקשה לקבל לעיונה את הפרוטוקולים של דיוני ועדת הביקורת והדירקטוריון שעסקו בנושא. הפנייה נעשתה לאחר שבהודעה לבורסה לא נמצא המידע הנדרש לסיבות שהובילו את ועדת הביקורת והדירקטוריון לאשר את תנאי השכר הנדיבים.

ברשות ניירות ערך ביקשו לוודא כי לא הייתה בעיה של מחסור במידע שניתן לדירקטורים בחברה לפני קבלת ההחלטה בנושא שכר הבנים. בשל כך ביקשה הרשות לבדוק האם בדיונים שנערכו בחברה בעניין הועבר לדירקטורים כל המידע הנדרש לאישור העסקה, והפער בנושא הוא בדיווח שהוציאה החברה לבורסה, או שמא הם קיבלו החלטה כשהם מחזיקים במידע חלקי בלבד.

פנייתה של הרשות לדמרי מצטרפת למקרים דומים בעבר בהם פנתה הרשות לחברות בענייני שכר לקרובי משפחה, בשל דיווחים אותם ראתה כחסרים. ניתן להעריך כי חלק מהלחץ שהופעל על דמרי לשינוי תנאי השכר מאז פרסום הנושא הגיע ממחזיקי המניות המוסדיים, ובעקבות הפרסומים השונים שעסקו בו.

עדכון שכרו של חזי, המועסק בחברה כאחראי על תחום ביצוע הפרויקטים בישראל, הגיע בעקבות תוכנית החברה להוסיף לו גם את תפקיד מנהל הרכש והלוגיסטיקה עקב צמצום פעילותה בחו"ל. אופיר מצטרף כעת בחברה, בתפקיד בתחום המחשוב והתקשורת, ומינויו נומק בזכות "כישוריו וניסיונו בתחום במהלך שירותו הצבאי".