מבקר המדינה יבדוק חשד לניגוד עניינים במכרז חברת החשמל

מדובר בחשד לניגוד עניינים במכרז הענק של חברת החשמל להקמת הסולקנים בתחנת הכוח אורות רבין שבחדרה ■ הבדיקה - בעקבות תלונה לפיה מנהל בכיר לשעבר בחברה, דניאל ספז, משמש כנציג של אחת המתמודדות

מבוכה בחברת החשמל: משרד מבקר המדינה, בראשות השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס, צפוי לבדוק את החשדות לניגוד עניינים במכרז הענק של חברת החשמל להקמת הסולקנים בתחנת הכוח אורות רבין שבחדרה - כך נודע ל"גלובס".

מבקר המדינה צפוי להצטרף לבדיקת הנושא בעקבות תלונה שהוגשה למשרדו, שאליה צורפו תכתובות של דואר אלקטרוני המוכיחות לכאורה כי מנהל בכיר לשעבר בחברת החשמל, שהיה מעורב בהכנת המכרז, משמש כיום נציג של אחת המתמודדות.

ממשרד המבקר נמסר בתגובה כי "אכן התקבלה תלונה בקשר למכרז. הנושא ייבדק בהתאם לנהלים".

כפי שפורסם ב"גלובס", דניאל ספז, שכיהן עד תחילת 2009 כמנהל בכיר באגף התכנון ההנדסי בחברה, משמש כיום כמנהל חטיבת האנרגיה והתשתית בקבוצת ג'נרל מהנדסים. החברה מייצגת את בבקוק אנד וילקוקס - אחת החברות הבינלאומיות המתמודדות במכרז, שהיקפו 300 מיליון דולר.

גורמים המקורבים למכרז טענו בשבועות האחרונים כי מדובר בניגוד עניינים חמור, מאחר שספז לא רק שנמצא בקשר עם אנשי חברת החשמל המטפלים כיום במכרז - אלא היה מעורב אישית בהכנת המכרז ונחשף למידע פנים בתחום הטכני וההנדסי שעשוי לסייע לג'נרל מהנדסים לזכות במכרז.

הפרשה גורמת למבוכה רבה בחברת החשמל, מאחר שעד כה הכחישה החברה בתוקף את הטענות לניגודי עניינים במכרז.

מחברת החשמל נמסר בתגובה כי "החברה קיבלה לידיה מידע חדש בעניין. מידע זה נבדק על-ידי גורמי החברה המוסמכים בכל ההיבטים הנדרשים, ובכלל זה אלה שהוצגו בשאילתא. לכשיתבררו העובדות לאשורן, החברה תקבל את החלטותיה בהתאם לנוהלי החברה והחוק".

התקנת הסולקנים שנועדו להפחית את פליטת תחמוצות הגופרית הוא הפרויקט הסביבתי החשוב ביותר של חברת החשמל בשנים הקרובות.

מג'נרל מהנדסים נמסר בעבר תגובה כי "ספז אכן מועסק על-ידי החברה, אבל הוא כלל אינו מעורב בטיפול במכרז. חברת החשמל נתנה את אישורה להעסקתו של ספז על-ידי החברה".