פשרה בייצוגית: לקוחות פרטנר יקבלו הטבה בשווי 8 מיליון שקל

בתביעה נטען כי פרטנר גבתה דמי תיקון למכשיר למרות האחריות ■ לפי הפשרה, פרטנר תתקן סדקים ושברים (למעט כאלה שנגרמו בזדון) במכשירי הסלולר (לא כולל iPhone) - ללא תוספת תשלום על דמי השירות

חברת הסלולר פרטנר תעניק ללקוחותיה הטבה בשווי כ-7.9 מיליון שקל - כך נקבע בהסכם פשרה שהושג במסגרת תביעה ייצוגית שהוגשה נגדה, בה נטען כי גבתה דמי תיקון למכשיר למרות האחריות.

לפי ההסכם, פרטנר תתקן סדקים ושברים (למעט כאלה שנגרמו בזדון) במכשירי הסלולר (לא כולל iPhone) - ללא תוספת תשלום על דמי השירות עד שני שברי מסך למנוי לשנה, ותיקון סדק או שבר בחלקי המכשיר בכל 9 חודשים.

התובעים אראל ושירה דניאל טענו, באמצעות עוה"ד עובדיה כהן ומיכאל דבורין ממשרד בם, כהן, דבורין ושות', כי פרטנר גבתה שלא כדין מלקוחות שרכשו שירות אחריות מורחב 79 שקל עבור תיקון שבר או סדק במכשיר הסלולרי, וזאת למרות שהתיקון אמור היה להיות מכוסה על-ידי שירות האחריות והתיקונים.

פרטנר טענה, באמצעות עו"ד רון גזית, כי הסכמיה קובעים בבירור כי השירות יחול רק על "תקלה אלקטרונית פנימית, נזקים מכניים קלים שנגרמו עקב שימוש סביר במכשיר ונזק שנגרם מהפרעות אלחוטיות או הפרעות אחרות", וכי שבר מסך אינו נכנס תחת הגדרות אלה. בתנאי ההתקשרות אף נאמר כי השירות אינו חל על נזק שמקורו בשימוש לא סביר.

בהסכם הפשרה נאמר כי מאחר שאין לצדדים כל ביטחון באשר לתוצאות ההליך (הבקשה לייצוגית עשויה להתקבל אך גם להידחות), ובשל הקושי שגם אם יתקבלו טענות התובעים הרי שיש קושי להתחקות אחרי נסיבות כל נזק או שבר שנגרם ללקוחות כדי לבחון אם הוא "נזק מכני קל" ואם מקורו בשימוש סביר או לא - העדיפו הצדדים לחתום על פשרה מבלי להודות בטענות הצד שכנגד.

בהסכם נאמר כי פרטנר תפרט מעתה במסגרת תנאי השירות את זכויות המנויים באופן שיבהיר מעל לכל ספק סביר אילו תקלות יתוקנו ללא עלות נוספת ואילו לא.

הצדדים מבקשים מבית המשפט המחוזי בירושלים לאשר גם גמול בסך 500 אלף שקל לתובע הייצוגי וסכום זהה של שכר-טרחה לפרקליטיו. (ת.א. 2168/08).