האצ'יסון העולמית פרשה ממכרז ההתפלה של מקורות באשדוד

3 קבוצות יתמודדו על הקמת מתקן ההתפלה בכ-2 מיליארד ש': IDE שניגשה ללא האצ'יסון ■ שיכון ובינוי תתמודד עם גרנית הכרמל, שפיר הנדסה וברן, ומנרב הנדסה תתמודד עם החברה הספרדית ולוריצה

הצלחה יחסית למכרז ההתפלה של חברת מקורות ייזום באשדוד. אחרי מספר שבועות של חוסר וודאות, היום התברר כי 3 קבוצות יתמודדו על הקמת מתקן ההתפלה באשדוד בהשקעה הנאמדת בכ- 2 מיליארד שקל.

ההצעות הוגשו ע"י חברת הנדסת התפלה (IDE), שניגשה ללא קרן האצ'יסון העולמית שאיתה ניגשה למכרז האחרון בשורק; קבוצה משותפת לשיכון ובינוי, GES מקבוצת גרנית הכרמל ושפיר הנדסה וברן; וכן קבוצה משותפת למנרב הנדסה והחברה הספרדית ולוריצה.

המכרז הבינלאומי להקמת מתקן התפלה באשדוד בהשקעה של כ-1.5-2 מיליארד שקל פורסם לפני כתשעה חודשים.

מדובר במכרז בשיטת ה-TURN-KEY לתכנון והקמה של מתקן התפלת מי ים בהספק 100 מיליון מ"ק בשנה על שטח של כ-65 דונם באזור התעשייה הצפוני באשדוד.

המתקן יופעל בידי חברה בת של מקורות, מקורות ייזום, בניהולו של גיורא גוטמן, למשך 25 שנה במסגרת הסכם BOT מול המדינה, ובתום התקופה יועבר לידי המדינה.

במקביל, המכרז כולל אופציה להכנסת הזוכה כשותף בחברת הפרויקט ובחברת ההפעלה בשיעור של עד 40%. לנוכח המבנה המורכב של המכרז ודרישת מקורות כי בנייתו תושלם עד סוף 2012 החליטה קבוצת ויאוליה- תה"ל לפרוש מהמכרז.

גם קבוצת IDE שקלה לפרוש מהמכרז, אולם חזרה בה עקב שינויים שביצעה מקורות ברגע האחרון.

את מימון הפרויקט, המוערך ב-1.5 מיליארד שקל, יוביל בנק הפועלים בשיתוף בנק ההשקעות האירופי EIB הביע את נכונותו ללוות את הפרויקט בשיעור של עד 50%.

יו"ר "מקורות", אלי רונן, אמר כי "הגשת ההצעות במכרז היא אירוע משמעותי המאפשר לעמוד בלו"ז קצר ויעיל. החברות שהגישו את הצעותיהן הן חברות רציניות, בעלות מוניטין בתחום ההתפלה בארץ ובעולם".