בקשה לייצוגית: בנק הפועלים גובה עמלות גבוהות מהמותר על סגירת חשבון

לטענת התובע, הבנק גובה מלקוחותיו המבקשים לסגור את חשבונם אצלו ולעבור לבנק אחר עמלות הגבוהות מאלה המוצגות בתעריפון הבנק והעולות על העמלות המקסימליות המותרות לפי החוק

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה בקשה לאשר תביעה ייצוגית נגד בנק הפועלים בהיקף של 2 מיליון שקל. זאת, בטענה כי הבנק גובה מלקוחותיו, המבקשים לסגור את חשבונם אצלו ולעבור לבנק אחר, עמלות הגבוהות מאלה המוצגות בתעריפון הבנק והעולות על העמלות המקסימליות המותרות לפי החוק.

לטענת התובע, גלעד חממי, לפי כללי הבנקאות, בנק אינו יכול לגבות יותר מסך כולל של 40 שקל עבור פעולות לסגירת חשבון. לדבריו, גם במדריך שפירסם בנק ישראל בעניין "הרפורמה בעמלות", מצויין כי סך העמלות הכרוכות בהעברת הפעילות לבנק אחר, אגב סגירת חשבון, מוגבל לתקרה של 40 שקל.

ואולם, לדברי התובע, בנק הפועלים מבצע הפרה ברורה של חובותיו ושל החוק כלפי לקוחותיו, ומחייב אותם בעמלה גבוהה מ-40 שקל בעת סגירת החשבון.

לטענתו, בנוסף מחייב הבנק את לקוחותיו בתשלום עמלה בגין העברת מט"ח בשל סגירת חשבון, כאשר בתעריפון הבנק נאמר במפורש כי על העברת מט"ח בשל סגירת חשבון לא תיגבה עמלה כלל. התובע מציין כי לפי הדין ניתן לחייב בעמלה של 10 שקל בלבד בגין העברת המט"ח לבנק אחר בשל סגירת החשבון.

התובע מעריך כי הקבוצה התובעת הינה גדולה, וחבריה זכאים להשבת העמלה שנגבתה מהם ביתר.

טרם התקבלה תגובת הבנק. (ת.א. 2109/09).