סוף למאבק השליטה בביוקנסל? כת"ב מוכרת מניות

בעלת המניות הגדולה בביוקנסל (23.4%), מכרה בימים האחרונים מניות של חברת הביומד בכמה עשרות אלפי שקלים, ונראה כי בכוונתה להקטין משמעותית את השקעתה בחברה, ואולי אף לחסלה

חברת כלל ביוטכנולוגיה, בעלת המניות הגדולה בביוקנסל (23.4%), מכרה בימים האחרונים מניות של חברת הביומד בכמה עשרות אלפי שקלים, ונראה כי בכוונתה להקטין משמעותית את השקעתה בחברה, ואולי אף לחסלה.

הרקע הוא מאבק השליטה בביוקנסל, המפתחת תרופה לטיפול בסרטן. המתח בין כלל ביוטכנולוגיה לבין הנהלת החברה - היו"ר והיזם פרופ' אברהם הוכברג, וסגן היו"ר (והמנכ"ל לשעבר) ד"ר אבי ברק - נמשך כבר כשנה וחצי.

מהנהלת כת"ב נמסר היום, כי "זהו צעד נוסף במכלול המהלכים העסקיים שלנו. יש מקום גם לצעדים כאלה".

כת"ב הפכה לבעלת המניות הגדולה בביוקנסל באפריל 2007, שלא בהשקעה ישירה כי אם ברכישת 21% מהמניות מידי יישום, חברת מסחור הטכנולוגיות של האוניברסיטה העברית. המאבק התחיל באמצע 2008, כאשר כת"ב הציעה להשקיע 2.28 מיליון שקל נוספים תמורת 5% בחברה - קרי, שליטה.

ביוקנסל הסכימה למהלך, אך משהבינו הוכברג וברק כי הוא עלול לסכן את מעמדם בחברה, הם ניסו לבטלו או לשנותו. כת"ב דרשה לקיים את ההסכם כמתוכנן, וכך היה.

מאז הסתמן מתח בין הצדדים, כאשר כת"ב מנסים להביא לפרישתו של ברק מניהול החברה, ואילו ברק והוכברג מנסים למנוע מכת"ב שליטה דה-פקטו.

כת"ב התנתה הסכם השקעה נוסף, בסך 2 מיליון דולר, בפרישתו של ברק, והוא אכן פרש באוגוסט האחרון. אך בתחילת ספטמבר, אולי עם הצטברות הסימנים המעידים על היציאה מן המשבר, הודיע ברק על חזרתו לחברה בתפקיד סגן יו"ר. כת"ב ביטלה מיידית את הסכם ההשקעה, ומאוחר יותר גם מחתה נגד מינוי דח"צים שהציעה הנהלת החברה.

כעת, נראה כי כת"ב ויתרה על ביוקנסל. היא מוכרת את מניותיה לפי שער ממוצע של 3.3 שקלים, לעומת 4.15 שקלים בהם רכשה את רוב מניותיה מיישום.