עמיר מולנר הולך לכלא: נדון ל-32 חודשי מאסר בפועל

בחודש שעבר הורשע מולנר בקשירת קשר לביצוע פשע ובהחזקת נשק שלא כדין, לאחר שתועד כשהוא מנסה להסתיר אקדח בחצר בית בו שהה

ראש ארגון הפשע עמיר מולנר הולך לכלא: בית המשפט המחוזי בתל-אביב גזר את הבוקר (ג') את עונשו של מי שנחשב ליעד מספר 1 של משטרת תל-אביב - ושלח אותו ל-32 חודשי מאסר בפועל.

נזכיר כי מולנר, איש העולם התחתון, הורשע בחודש שעבר בקשירת קשר לביצוע פשע ובהחזקת נשק שלא כדין, לאחר שתועד כשהוא מנסה להסתיר אקדח בחצר בית בו שהה.

עמיר מולנר / צלם: יוסי זליגר

מולנר כבר קיבל בעבר עונש הרתעתי שאסר עליו להחזיק אמצעי לחימה. בעקבות ההרשעה האחרונה בבית המשפט המחוזי בנצרת, הפעיל השופט דוד רוזן את עונש המאסר על-תנאי למשך 8 חודשים, והוסיף אותו ל-24 חודשי המאסר בתיק הנוכחי.

גם הפעם בחר השופט להרתיע את מולנר גם באמצעות עונש מאסר על-תנאי, וגזר עליו שנת מאסר במקרה שיעבור עבירות של החזקת נשק ותחמושת ב-3 השנים הבאות, אשר את רובן הוא צפוי להעביר בכלא.

הנאשמים הנוספים בתיק קיבלו עונשי מאסר של בין 18 עד 24 חודשי מאסר בפועל ושנת מאסר על-תנאי. שלושה מהנאשמים, שהורשעו על-פי הודאתם במסגרת הסדר טיעון, ירצו 12-15 חודשי מאסר בפועל.

"המשטרה נשענת על תדמית שלילית"

עורך דינו של מולנר, עו"ד מוטי כץ, אמר הבוקר כי בכוונתו לערער על העונש. עו"ד כץ ציין בעבר כי ההרשעה מבוססת על שמו של מולנר ולא על עובדות. בגזר הדין התייחס השופט לדבריו של מולנר, שציין במהלך המשפט כי "שירת שירות צבאי מלא כלוחם בגולני, וביקש לגזור דינו כאחד האדם - ולא על-פי רושם או סטיגמה אשר נוצרו עליו בציבור".

כזכור, מולנר נעצר בנובמבר 2008 בפשיטה משטרתית ברמת-גן יחד עם עבריינים מוכרים נוספים. מצלמת אבטחה תיעדה אותו ואת חבריו מטמינים את כלי הנשק לצד מחסנית ומשתיק קול בתוך ג'ריקן באדמה.

עו"ד כץ הכחיש כבר אז את ההאשמות נגד מרשו, והפנה אצבע מאשימה כלפי גופי אכיפת החוק. "אין הצדקה להרשעתו של מולנר, כפי שלא היתה הצדקה למעצרו מלכתחילה", הוא טען. "המשטרה נשענת על תדמית שלילית שהיא עצמה מטפחת במשך מספר שנים".

במהלך המשפט דחה מולנר הסדר טיעון לפיו יישלח למאסר של 18 חודשים, והעדיף להמשיך בהתמודדות מול ההליכים נגדו. היום כאמור, מסמנות המשטרה והפרקליטות הישג נוסף במלחמתן נגד ארגוני הפשע בישראל ונגד העומדים בראשם.