משרד עוה"ד נשיץ ברנדס צירף 6 עורכי דין ו-4 שותפים חדשים

עו"ד חנינא ברנדס: "חלק מעורכי הדין שמונו לשותפים לאחרונה היו מתמחים במשרד בעת התפוצצות בועת ההיי-טק, ועל אף המצב ששרר אז בשוק החלטנו להשאירם במשרד"

צמיחתם של משרדי עורכי הדין בישראל הגיעה לשיא כל הזמנים בשנת 2007. משרדים ביצעו מיזוגים, קידמו שכירים לשותפות וצירפו עשרות עורכי דין לשורותיהם, כדי לעמוד בדרישות המוגברות של השוק המשגשג.

ואולם, שנת 2008 - שבה זלג המשבר הכלכלי העולמי אל מחוץ לגבולות ארה"ב - היתה פחות ורודה. מגמת הצמיחה נעצרה, וטרנד המיזוגים פינה את מקומו לצעדים של הידוק חגורות.

השנה, ב-2009, המצב אף החמיר: משרדים גדולים הודיעו על פיטורים, על קיצור שבוע העבודה ל-4 ימים ועל עוד דרכים יצירתיות לצמצום ההוצאות.

מיזוגים ושיתופי-פעולה

בתוך המציאות הזו התרחשו שינויים קטנים, כמעט בלתי מורגשים, בשוק עריכת הדין - בעיקר במשרדים הבינוניים והקטנים, שניצלו את ההזדמנות להתחזק או לפחות לשמור על הקיים. כך, בשנה האחרונה הודיעו מספר משרדים קטנים - בהם משרדי עוה"ד תדמור וגרופמן-רחימי; עוה"ד צבי שוב ונמדר-בן עטר-בנדל ומשרדי עוה"ד סטריקובסקי-גל-ברוך-פורת ו-י.וולף - על מיזוג או על שיתוף-פעולה ביניהם. אחרים צירפו עורך דין או שניים לשורותיהם, ומספר שכירים מוכשרים הצטרפו כשותפים למשרדם חרף המצב הקשה.

היום, כשכולם מדברים על התאוששות במשק, מעניין מה קורה בגזרת עורכי הדין. האם גם אצלם יש התאוששות? אם לשפוט לפי משרד עוה"ד נשיץ-ברנדס, מהמשרדים המובילים בארץ בתחום האזרחי-מסחרי, נראה כי התשובה לשאלה הזו חיובית.

המשרד - המתמחה בין היתר בתחומי היי-טק, מיזוגים ורכישות, קרנות הון סיכון, שוק ההון, מקרקעין, ביטוח וליטיגציה - צירף לשורותיו לאחרונה 4 שותפים ו-6 עורכי דין חדשים.

השותפים החדשים הם: עוה"ד עינת רושו, שי כהן, טל אליאסף ועידן לידור. עורכי הדין החדשים הם: צבי צ'רניאק, איתמר כהן, אסיף רוזנברג, אסף רצון, נועה בר ולירון ברנד.

עם צירופם מונה המשרד 95 עורכי דין, מתוכם 26 שותפים, וכן 20 מתמחים. בתחילת 2009 מנה המשרד 87 עורכי דין (עפ"י דירוג D&B), כך שמדובר בצמיחה של כ-9% בתוך כשנה.

"הסוד" של המשרד, כך לדברי עו"ד חנינא ברנדס, השותף-המנהל ואחד משני השותפים המייסדים של המשרד, הוא הצמיחה מבפנים. "מדיניות המשרד היתה מאז ומתמיד להתבסס בעיקר על צמיחה פנימית. כלומר, גיוס עורכי דין מקרב המתמחים אשר התמחו במשרד ומינוי עורכי הדין המצטיינים לשותפים. 4 השותפים שהצטרפו לשותפות התמחו וגדלו במשרד, ו-5 מבין 6 עורכי הדין החדשים התמחו אף הם במשרד".

* המדיניות הזאת רלוונטית גם בתקופות משבר?

ברנדס: "המדיניות שרירה וקיימת גם בתקופות של אי-ודאות. אין אצלנו מכסות לגבי השארת מתמחים, והמשרד דואג להשאיר אצלו את המתמחים המצטיינים - גם אם במועד הרלוונטי קיימת אי-ודאות בקשר לצורך בעורכי דין נוספים בטווח הקרוב. גם מקרב מחזור המתמחים הנוכחי נשארים במשרד מספר מתמחים, וזאת למרות אי-הוודאות הקיימת בשווקים באשר למועד סיומו של משבר האשראי וההשלכות שלו. כך נהגנו בעת התפוצצות בועת ההיי-טק בשנת 2001, וכך אנו נוהגים גם בעת משבר האשראי הנוכחי".

החלטה אסטרטגית

"בסופו של יום עושה רושם שהמדיניות הזו מוכיחה את עצמה, ויש כאן מעין סגירת מעגל, שכן חלק מעורכי הדין שמונו לשותפים לאחרונה היו מתמחים במשרד בעת התפוצצות בועת ההיי-טק, ועל אף המצב ששרר אז בשוק החלטנו להשאירם במשרד".

עו"ד גד נשיץ מוסיף כי "על אף שניתן היה לטעון כי בתקופות של אי-ודאות ובעתות משבר 'העוגה' עלולה להיות קטנה יותר ולכן לא נכון להגדיל את כמות הפרוסות שלה בזמנים כאלה, מינוי שותפים חדשים הוא החלטה אסטרטגית תוך חשיבה לטווח ארוך ותוך הנחה שהדבר יביא להגדלת הכנסות המשרד באופן משמעותי בעתיד".

לדבריו, נכון לחודש אוקטובר 2009, 'העוגה' לא קטנה כלל: "בתקופת המשבר היתה תנודה בין התחומים השונים שבהם עוסק המשרד. כך, למשל, היתה ירידה בכמות ההנפקות של חברות ישראליות בחו"ל עקב חסימת שוקי ההון בעולם, אך מצד שני היו עליות בענפים אחרים, בהם הליטיגציה, וכן בעסקאות נדל"ן, יזמות ופיתוח".

השותפים החדשים

תחומי העיסוק של השותפים החדשים הם:

* עו"ד עינת רושו (34), שותפה במחלקה המסחרית - מתמחה במיזוגים ורכישות, ייצוג של קרנות הון-סיכון, קרנות private equity וחברות סטארט-אפ. הצטרפה למשרד בשנת 1999.

* עו"ד שי כהן (33), שותף במחלקת הליטיגציה - מתמחה בתביעות ביטוח ורשלנות, אחריות מקצועית, חבות מוצר, נזקי גוף ורכוש, תביעות אוויריות, איכות הסביבה ובנקאות. הצטרף למשרד בשנת 2000.

* עו"ד טל אליאסף (36), שותף במחלקה המסחרית - מתמחה במיזוגים ורכישות, דיני תאגידים, ייצוג חברות סטארט-אפ, עסקאות הון סיכון, ייצוג חברות ציבוריות ודיני תקשורת. הצטרף למשרד בשנת 2000. בשנים 2006-2007 שימש כעורך דין במחלקת המיזוגים והרכישות של משרד עורכי הדין Davis Polk & Wardwell בניו-יורק. מרכז את הטיפול בכוח-האדם במשרד.

* עו"ד עידן לידור (36), שותף במחלקה המסחרית - מתמחה במיזוגים ורכישות, הקמה וייצוג של קרנות הון-סיכון, דיני תאגידים וייצוג חברות סטארט-אפ. הצטרף למשרד בשנת 2000. בשנים 2005-2006 שימש כעורך דין במחלקת המיזוגים והרכישות של משרד עורכי הדין Davis Polk & Wardwell בניו-יורק.