מכירות חזקות של האייפון ומחשבי המק הזניקו את מניית אפל לשיא כל הזמנים

מניית אפל הגיעה לראשונה ליותר מ-200 דולר ■ סטיב ג'ובס, המנכ"ל: "יש לנו מוצרים חדשים ומדהימים ל-2010"

התקוות מחברת המחשבים ומוצרי האלקטרוניקה אפל היו גבוהות. האנליסטים האמינו שהיא תצליח לעקוף את התחזיות המוקדמות, אבל ההצגה שהיא סיפקה אתמול אחרי המסחר הפתיעה גם את האופטימיסטים: מכירות חזקות למכשיר הדגל הסלולרי שלה, אייפון, ואפילו מחשבי המקינטוש הוותיקים סיימו את הרבעון בתנופה.

"אנחנו מאושרים מכך שמכרנו ברבעון זה יותר מחשבי מק ואייפונים מאשר בכל רבעון בעבר", אמר סטיב ג'ובס, מייסד ומנכ"ל אפל, שזהו הרבעון הראשון בו הוא מדווח על תוצאות הרבעון מאז שב מחופשת המחלה שלו, במהלכה גם עבר השתלת כבד. "יש לנו תכנונים חזקים לעונת החגים שמגיעה כעת, וגם מוצרים חדשים ומדהימים ל-2010". ג'ובס לא סיפק פרטים על המוצרים, אך ההערכות הן כי בין היתר מדובר על מחשב-שולחן (Tablet).

הרווח הנקי היה ברבעון השלישי הקלנדרי (הרביעי הפיסקלי) 1.67 מיליארד דולר או 1.82 דולרים למניה. ההכנסות הסתכמו ב-9.87 מיליארד דולר, זינוק לא טריוויאלי של 25% מהרבעון המקביל. האנליסטים ציפו להכנסות של 9.2 מיליארד דולר ולרווח של 1.42 דולרים למניה "בלבד".

מניית אפל ניצבת כעת בשער של 189 דולר, המשקף לחברה שווי שוק של 171 מיליארד דולר. לאחר סגירת המסחר, המניה עלתה ובכך ביססה שיא חדש של כ-200 דולר.

אפל מכרה 7.4 מיליון מכשירי iPhone מתוצרתה במהלך הרבעון, שהיה גם הראשון המלא בו שווק דגם ה-3GS של המכשיר, שמחירו מתחיל ב-199 דולר. אנליסטים ציפו למכירות של 7 מיליון מכשירי אייפון. כמו-כן, אפל מכרה יותר מ-3 מיליון מחשבים מסוג מק, עליה של 17% לעומת התקופה המקבילה. התחזיות היו ל-2.8 מיליון מחשבים. מנגד, החברה מכרה 10.2 מיליון נגני מוזיקה מסוג אייפוד, ירידה של 8% מהתקופה המקבילה.

ברבעון הבא החברה מצפה להכנסות של 11.3-11.6 מיליארד דולר ולרווח נקי של 1.7-1.78 דולרים למניה. גם התחזית השמרנית שפספסה קלות את תחזיות וול סטריט לא מעיבה על התמונה, ממנה עולה כי אפל צלחה את תקופת המיתון, גם אם זו טרם הסתיימה בשוק כולו.

כל הזכויות שמורות ל-MarketWatch.com 2009