מניות קטנות, רווחים גדולים

כקבוצה, מניות בעלות שווי שוק קטן הניבו תשואה ממוצעת, כוללת דיבידנד, של כ-12% בשנה מאז 1926, בהשוואה ל-10% שהניבו מניות גדולות.

מניות קטנות יכולות להעניק טלטול נחמד לתיק המניות, תוך הוספת אנרגיה, פיזור וסביר להניח שגם תשואת יתר לאורך זמן. כקבוצה, מניות בעלות שווי שוק קטן הניבו תשואה ממוצעת, כוללת דיבידנד, של כ-12% בשנה מאז 1926, בהשוואה ל-10% שהניבו מניות גדולות.

הבעיה היא שכל מניה קטנה - כלומר ששווי השוק שלה נמוך ממיליארד דולר - יכולה להתנדנד בחדות. לכן עדיף להיחשף להרבה מניות קטנות - וזה בדיוק מה שמציעות מספר קרנות סל.

נכון להיום, בארה"ב נסחרות כ-45 קרנות סל המתמחות במניות קטנות, חלקן בינלאומיות. הן אמנם חלק קטן מעולם הקרנות, אך הן מציעות חשיפה לאלפי חברות. עד כה השנה, הקרנות הללו הניבו תשואה של 32%, מעט פחות מהמניות הבינוניות (41%), אבל טוב בהרבה מהמניות הגדולות (24%).

ניתן לבחור גרסה בסיסית שמשקפת מדד של מניות קטנות, כמו הראסל 2000, או קרן "מנוהלת", שמנסה להניב תשואת יתר על המדדים. וזה יכול להשתלם לכם, ודמי הניהול, כמובן, זולים משמעותית משל קרנות הנאמנות בתחום.

18% מהתיק למניות קטנות

וויין קונורס, מנהל השקעות ראשי ב-3D, ממליץ על הקצאת 18% מהתיק לקרנות סל על מניות קטנות, עם עדיפות לאלו שמתמחות במניות ערך ולא במניות צמיחה. התיק הפופלארי שלו (60% במניות ו-40% באג"ח) כולל שתי קרנות עם דיבידנדים יוצאי דופן: WisdomTree International SmallCap Dividend Fund (DLS) עם שיעור דיבידנד של 6.2% ותשואה של כ-42% השנה, ו-WisdomTree Emerging Markets SmallCap Dividend Fund (DGS), עם תשואת דיבידנד של 4.9% ותשואה כוללת של 77% עד היום.

קונורס גם אוהד את SPDR S&P International SmallCap Fund (GWX), שמשקיעה במדינות מפותחות מחוץ לארה"ב, WisdomTree SmallCap Earnings Fund (ESS), המתבססת על כ-800 מניות על פי הרווחים השנתיים שלהן, iShares Russell 2000 Value Index (IWN) ו-iShares Russell Microcap Index (IWC), שעוקבות אחר מניות עם שווי שוק נמוך מ-600 מיליון דולר.

"כשמרכיבים את התיק ביחד, הן מסוגלות לייצג למעלה מ-11,000 מניות ב-40 מדינות וכל זה בדמי ניהול של 0.27% בלבד", אומר קונורס.