האם לקרנות השווקים המתעוררים יש מקום לאפסייד?

למרות הקצב האיטי, קרנות הסל על השווקים המתעוררים עשויות להמשיך לצמוח בטווח הארוך

המשאית הכבדה שחלפה בכביש לידכם בזמן שניסיתם להחליט אם לחזור לשוק המניות הייתה קרן סל שמשקיעה בשווקים המתעוררים. iShares MSCI Emerging Markets (סימול: MEE ) זינקה ב-66% במהלך 2009 ונכסיה גדלו ל-37 מיליארד דולר. זה הופך אותה לקרן השלישית בגודלה בארה"ב.

למרות שהקצב אולי איטי, קרנות הסל על השווקים המתעוררים עשויות להמשיך לצמוח בטווח הארוך. וואסיף לאטיף, סגן נשיא להשקעות במניות ב-USAA, מציין שהקרן הפופלארית ביותר על השוק הסיני, FXI, מושקעת ברובה בחברות פיננסים ותקשורת, אבל הרבה פחות בסקטור הייצור ובסקטורים מוטי צרכנות. אם מישהו רוצה להשקיע בהם, הוא יכול לעשות זאת על ידי רכישה של מניות ספציפיות.

למרות שהכלכלה הגלובלית בדרך להחלמה, הנתונים מהמדינות המפותחות לא מרשימים במיוחד, בטח לא בהשוואה לשווקים המתעוררים. בארה"ב צפויה צמיחה של 2.2% בשנה הבאה, אולם בסין צפויה צמיחה גבוהה פי 4. הם צומחים מהר יותר, מניבים תשואות גבוהות יותר, ומושכים את כספי קרנות הפנסיה האמריקניות.

העלייה המטאורית של השווקים המתעוררים העלתה את החשש שהם הלכו רחוק מדי ומהר מדי. לאחרונה, קרדיט סוויס הוריד את המלצת "תשואת היתר" שלו לשווקים האלו. בנק אוף אמריקה-מריל לינץ' הבחין כי שוויים של השווקים המתעוררים ברחבי העולם עמד על 2.9 טריליון דולר - יותר מזה של גוש האירו.

אולם כשמודדים את מכפילי הרווח, המניות בשווקים המתפתחים זולות מאלו שבשווקים המפותחים. לבקשת בארונ'ס, המנתח הטכני ג'ון רוקה מ-WJB קפיטל, ניתח את הקרן iShares MSCI Emerging Markets. במבט ראשון, הוא אומר, היא נראית כמי שנקנתה יתר על המידה, כשהיא נסחרת בשליש מעל לממוצע הנע שלה ל-200 ימים, "שקול לקריאה של שתי סטיות תקן".

אבל בחינה מדוקדקת יותר מראה כי רק שתיים מהחברות המרכיבות את התעודה מתומחרות ביתר, והמגמה שרלבנטית לשאר האחזקות הגדולות ביותר שלה היא מעלה.