כתיבת בלוג היא תחביב לגברים צעירים; 15% מגדירים עצמם כ"פרו-בלוגרים"

בעוד שהבלוגרים החובבנים עושים זאת לשם הבעה עצמית או הנאה - המטרה של ה"פרו-בלוגרים" היא להרוויח כסף, למשוך לקוחות חדשים לעסק או כדי לחלוק את הידע עם קהילת הגולשים

72% מהבלוגרים מתחזקים בלוג לשם תחביב בלבד. רק 15% מהבלוגרים מגדירים עצמם כבלוגרים מקצוענים (פרו-בלוגרים) - כך עולה מהדו"ח השנתי של Technorati, מנוע חיפוש לבלוגים, המושך אליו 109 מיליון גולשים שונים מדי חודש.

בעוד שהבלוגרים החובבנים עושים זאת לשם הבעה עצמית או הנאה - המטרה של הפרו-בלוגרים היא להרוויח כסף, למשוך לקוחות חדשים לעסק או כדי לחלוק את הידע עם קהילת הגולשים.

למרות התחזקות טרנד הבלוגים בקרב ארגונים ותאגידים, רק 4% מהבלוגרים מתחזקים בלוג במשרה מלאה עבור חברה מסחרית.

24%-32% מהפרו-בלוגרים מקדישים לכך מעל ל-10 שעות בשבוע, ורק 10% מקדישים מעל ל-40 שעות בשבוע. כגודל המחוייבות כך גדלה ההשקעה הכספית - הפרו-בלוגר משקיע בבלוג שלו פי 7 יותר מהבלוגר החובבני. מרבית ההשקעה מופנית לקידום עצמי בגוגל (70%) ובטכנוראטי (80%).

הרוב הגברי

מהדו"ח עולה עוד כי הפרופיל של הפרו-בלוגר הוא גבר, משכיל ובעל הכנסה גבוהה יחסית; שני שלישים מהפרו-בלוגרים הם גברים, 60% בגילאי 18-44, ומרביתם בעלי השכלה גבוהה מהממוצע.

50% מהבלוגרים הללו הם בעלי הכנסה שנתית של יותר מ-75 אלף דולר, ו-33% משתכרים יותר מ-100 אלף דולר. הפרו-בלוגר מתחזק 4 בלוגים בממוצע, ו-17% מהם הצהירו כי זה מקור ההכנסה העיקרי שלהם.

שנת גידול

ומהיכן מגיע הכסף? 40% הצהירו כי ההכנסות נגזרות ממודעות דיספליי (מודעות טקסטואליות), 39% ממודעות צמודות חיפוש, 36% מתוכניות שותפויות, ורק 8% העידו כי ההכנסות נגזרות מפוסטים שהם כותבים תמורת תשלום.

2009 שיקפה גידול של הבלוגוספירה: מרבית הבלוגרים המקצועניים העידו כי הם מעלים יותר פוסטים מאשר בעבר, בעיקר בשל העובדה שהם נהנים להיות באינטראקציה עם קהל הקוראים שלהם (59%) או עם בלוגרים אחרים (46%).

רק 34% הצהירו כי הם עושים זאת כי הם נהנים מתשומת-הלב. אולם, 34% הצהירו כי דווקא השנה הם השקיעו פחות זמן - זאת בשל קיומן של פלטפורמות מיקרו-בלוגינג, כדוגמת טוויטר.

השימוש בטוויטר נפוץ בקרב הבלוגרים - 73% מהם הצהירו כי הם משתמשים בו, בהשוואה ל-41% ב-2008, כאשר הסיבה העיקרית לשימוש בפלטפורמה זו היא קידום הבלוג האישי. סיבות נוספות הן קידום עסקים, רצון לשתף בלינקים מעניינים וניסיון להבין מהו הבאזז הנוכחי ברשת.

בכל הנוגע למעמד הבלוגים, בהשוואה למדיות מסורתיות כגון העיתונות המודפסת, 73% מהבלוגרים מסכימים כי בלוגים נלקחים היום יותר ברצינות מאשר בעבר, ו-60% הסכימו כי מרבית האנשים יצרכו חדשות ומידע בעיקר מבלוגים ב-5 השנים הבאות.

ונתון מעניין נוסף: 40% מהם סבורים כי העיתונות הכתובה לא תשרוד בעוד 10 שנים.