"השוטרים הנוקמים" מנהריה נשלחו לשנת מאסר בפועל

רמי מוסא, אלדד חדד, יוסי לוי ויניב אשור הורשעו בניסיון לפגוע בעבריין מיכאל מור ע"י הטמנת מטען נפץ במכוניתו ■ ביהמ"ש: "השוטרים הפכו לעבריינים תוך שהם מחקים ומשכללים דפוס התנהגות עברייני חמור"

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר הבוקר (א') שנה אחת של מאסר בפועל ושנה נוספת מאסר על-תנאי למי שמכונים "השוטרים הנוקמים" מנהריה - רמי מוסא, אלדד חדד, יוסי לוי ויניב אשור - שהורשעו בהטמנת מטעני חבלה בבית ובמכונית של העבריין מיכאל מור וקרוב משפחתו, בניסיון לחסלו. בית המשפט תיאר את מעשי השוטרים כלא פחות מהתנהגות של "כנופיות פשע".

בקיזוז תקופת מעצר-הבית בו שהו השוטרים, ובהנחה כי עונשם יקוזז בשליש בשל התנהגות טובה - הרי שהארבעה יישבו בסך-הכל כחצי שנה בלבד בתא המעצר.

מתברר כי השוטרים יצאו בזול: השופט יוסף אלרון ביקש בדעת יחיד להטיל עליהם לא פחות מ-3 שנות מאסר בפועל. "הכנת והנחת שני מטעני חבלה הם מעשים חמורים בפני עצמם, אך חומרתם מתעצמת נוכח העובדה כי מכיניהם ומניחיהם שוטרים הם במשטרת ישראל, האמונים על שמירת החוק ואכיפתו", כתב אלרון בגזר הדין.

לדבריו, "דווקא הידרדרות שלטון החוק בנהריה בתקופת מעשיהם הפכה את תפקידם זה לחיוני במיוחד, שכן האזרחים זקוקים לתפקוד מקצועי, אחראי, שקול ונטול פניות מצד אנשי המשטרה - ולבטח לא פעולות המדמות פעולות של כנופיות פשע".

"תחת זאת", הוסיף אלרון, "הפכו השוטרים שאת דינם אנו גוזרים לעבריינים שנטלו את החוק לידיהם, תוך שהם מחקים ומשכללים דפוס התנהגות עברייני חמור ביותר אותו היה עליהם לשרש".

"משטרת ישראל קיבלה לידיה את גזר הדין, והיא תבחן את משמעויותיו בטרם תתקבל החלטה בעניין", נמסר היום מהמשטרה בתגובה. "הדעת אינה סובלת מצב בו שוטרים ייקחו את החוק לידיהם. מנגד, מדובר בשוטרים, אנשי הארגון, אנשי שטח מקצועיים ונורמטיביים, שפעלו בדבקות משימתית אל מול עבריינים חמושים ומסוכנים".