קדחת הדירוגים מתחילה: הרצוג-פוקס-נאמן מעל כולם בדירוג ה-IFLR

המדריך הבינלאומי IFLR דירג את משרדי עורכי הדין המסחריים הבולטים בתחומי שוק ההון, דיני בנקאות, מיזוגים ורכישות ומימון פרויקטים לשנת 2010 ■ בכל הקבוצות ובכל התחומים אין חדש בהשוואה לדירוג מ-2009

כבר מזמן לא היה לנו דירוג של משרדי עורכי דין שמגלה לנו, שוב, את מה שרובנו ידענו: משרד עוה"ד הרצוג-פוקס-נאמן מככב בראש רשימת המשרדים, הן מבחינת גודלו והן בדירוגי איכות.

מי שהתגעגע לדירוגים ישמח לשמוע כי הסנונית הראשונה של התופעה כבר כאן. השבוע מפרסם המדריך הבינלאומי International Financial Law Review, את מדד ה-IFLR1000 שלו לשנת 2010, שבו הוא מדרג את פירמות עורכי הדין המובילות בעולם בתחום המשפט המסחרי.

דירוג ה-IFLR מבוסס על שיחות שערכו חוקרי המדריך עם עורכי דין ולקוחות בארץ ובחו"ל. במסגרת המדד ניתנת סקירה תמציתית של העסקאות שביצע המשרד, וכן הסיבות שהובילו כל אחד מ-5 המשרדים הבולטים למעמדו הרם בדירוג.

המדד מתייחס ל-4 תחומי דירוג: דיני בנקאות, מיזוגים ורכישות, שוק ההון ומימון פרויקטים. בכל תחום דורגו משרדים ב-3 קבוצות איכות, ללא דירוג פנימי בתוך כל קבוצת איכות, אלא הופעה לפי סדר הא'-ב'.

האכזבה מהדירוג השנה לא מאחרת להגיע. התקווה שהמשבר הכלכלי העולמי ישנה קצת את תמונת המצב בשוק עורכי הדין, יזיז משרדים מובילים הצידה ויסייע למשרדים אלמוניים לבלוט, התנפצה. בכל הקבוצות ובכל התחומים, ללא יוצא מן הכלל, אין חדש תחת השמש. הדירוג זהה לדירוג 2009, ולפיכך - גם השנה מככב משרד הרצוג-פוקס-נאמן בדירוג מעל כולם.

חביב הסקרים

אמנם אין שינויים במעמדם של המשרדים בדירוג, אך כדאי לשים לב לשמותיהם של עורכי הדין המוזכרים לטובה מכל משרד. הם, כך נראה, מייצגים את מיטב עורכי הדין שיש לישראל להציע בתחומים הנסקרים בדירוג, לפחות מנקודת המבט החיצונית שיש לדירוג בינלאומי להציע. ביניהם בולטים עוה"ד אשוק ג'יי צ'נדרשיקר, ממשרד גולדפרב, ועו"ד קליף פליג ממשרד מיתר-ליקוורניק.

גם השנה חולקים 5 משרדים את "המקום השני" (אחרי משרד הרצוג), לאחר שדורגו בקבוצת האיכות הראשונה בשתי קטגוריות מתוך הארבע. הראשון הוא משרד גולדפרב. עו"ד צ'נדרשיקר מהמשרד, שכבר הפך להיות חביב הסקרים הבינלאומיים (מציינים אותו לטובה כמעט מדי שנה), מוכתר כ"דמות מובילה".

לצד גולדפרב נמצא גם משרד גרוס-קליינהנדלר-חודק-הלוי-גרינברג, ש"ממשיך ליהנות ממוניטין מצוין אצל לקוחותיו", על-פי הדירוג. "הם עשו עבודה מצוינת", אמר אחד מלקוחות המשרד למדרגים של IFLR, והוסיף: "עבדנו עם 6 או 7 משרדי עורכי דין, וגרוס הוא מספר אחת".

על אף שמשרד מיתר-ליקוורניק-גבע & לשם-ברנדווין לא דורג כמוביל בתחום הבנקאות בשום קבוצת איכות (המשרד מדורג בקבוצת האיכות הראשונה בתחום שוק ההון ובתחום המיזוגים והרכישות), צויין דווקא ראש מחלקת הבנקאות של המשרד, עוה"ד שאול חיון, לטובה. זאת, כמי שהוביל את הצוות המייעץ שליווה את גזית גלוב בעסקת מימון חוזר של חוב מבוטח שלה, בהיקף של 20 מיליון אירו, וכן, יחד עם עו"ד קליף פליג (ראש תחום שוק ההון במשרד), כמי שייעץ לסיטי בנק במימון עסקה לרכישה עצמית של מניות בהיקף של 100 מיליון דולר.

משרד ש. הורוביץ, המדורג כמוביל בתחומי הבנקאות ומימון הפרויקטים, זוכה אף הוא למחמאות מלקוחות, שאומרים: "כשהם עושים את העבודה הם מכסים את כל הפינות - שום דבר לא נשאר לעתיד. הם ניגשים לכל בעיה בצורה נעימה עם התחשבות בשאר הצדדים".

ארנון סוגר

את החמישייה סוגר משרד יגאל ארנון הוותיק, שמדורג בקבוצת האיכות הראשונה בתחומי המיזוגים והרכישות ומימון הפרויקטים. המשרד ייצג בשנה החולפת בין היתר את בנק הפועלים בארגון מחדש של חובותיה של חברת ההשקעות מילומור, את בנק מרכנתיל-דיסקונט ביוזמה משותפת לו ולבית ההשקעות הדס-ארזים בהקמת חברת ניהול חדשה שתנהל את קרנות הפנסיה שנוהלו במרכנתיל, וכן את קבוצת ההחזקות כנפיים בהנפקת איגרות-חוב ועוד.

ומה קורה בקבוצת האיכות השנייה? בדיני בנקאות מופיעים בקבוצה זו המשרדים גורניצקי, גרוס-קלינהנדלר ויגאל ארנון. בתחום מימון הפרויקטים מופיעים משרד כספי, גולדפרב-לוי-ערן-מאירי, גרוס, מ. פירון, יעקב סלומון-ליפשיץ וצלרמאיר-פילוסוף.

בתחום המיזוגים והרכישות נמצאים משרדי עוה"ד כספי, נשיץ-ברנדס, גורניצקי, ש. הורוביץ וצלרמאיר-פילוסוף, ובתחום שוק ההון נמצאים בקבוצת האיכות השנייה גורניצקי, הרצוג וצלרמאיר-פילוסוף.

22