IBI ורמקו מובילות בדירוג אג"ח מדינה

המדיניות של בנק ישראל וההתמודדות שלו עם השלכות המשבר העולמי על הכלכלה הישראלית לא נעלמו גם מעיניהם של המשקיעים הזרים ■ את הדירוגים הנמוכים בקטגוריה מרכזות קרנות כלל פיננסים, קרנות אפסילון וקרנות יובנק

איגרות החוב הממשלתיות זכו לפני כשבועיים לתמיכה בזירה העולמית, כאשר המגזין גלובל פייננס העניק לבנק ישראל ולנגיד פרופ' סטנלי פישר את הציון הגבוה ביותר - A. זאת על רקע ניהול מדיניות מוניטרית שהצליחה להגביל את השפעות המשבר הכלכלי העולמי על הכלכלה המקומית, בין היתר על ידי ההתערבות בשוק המט"ח.

המדיניות של בנק ישראל וההתמודדות שלו עם השלכות המשבר העולמי על הכלכלה הישראלית, לא נעלמו גם מעיניהם של המשקיעים הזרים. מנתוני בנק ישראל לגבי השקעות של תושבי חוץ בני"ע ישראליים, שפורסמו לפני כשבוע, עלה כי אלו השקיעו בחודש אוגוסט כ-540 מיליון דולר באיגרות חוב ממשלתיות. זאת, לאחר תקופה ארוכה בה הקטינו המשקיעים הזרים את חשיפתם לשוק איגרות החוב הממשלתיות הישראליות. כ-340 מיליון דולר מתוך הסכום הכולל הושקעו באג"ח שקליות מסוג שחר, והיתרה במק"מ.

האטרקטיביות של אפיק אג"ח מדינה, ובמיוחד של אלה השקליות, מתבטאת החודש היטב גם בענף קרנות הנאמנות. קרנות אג"ח מדינה צמחו מתחילת החודש בקרוב למיליארד שקל, וניתן להעריך שכ-800 מיליון שקל מתוכם הם גיוסים נטו. קרנות אג"ח מדינה הן האפיק השני הצומח ביותר השנה (אחרי קרנות אג"ח כללי).

דירוג "גלובס-מעלות", המתפרסם כבר קרוב לארבע שנים, מהווה כלי עזר לבחירת מנהל הקרן. הדירוג משקף פרמטרים חשובים ובעלי השפעה מכרעת, כמו איכות הניהול של מנהלי הקרנות. החודש נתמקד באפיק קרנות אג"ח מדינה, ונראה מי מבין מנהלי הקרנות בלט בביצועיו הטובים, ומי, מנגד, אכזב עם ביצועים חלשים.

בקטגוריית קרנות אג"ח מדינה, בולטות קרנות אי.בי.אי, בניהול עודד גל, וקרנות רמקו, עם הדירוג הגבוה ביותר - aa.

מבין המנהלים הגדולים נציין גם את קרנות הראל פיא, בניהול סמי בבקוב, המדורגות a ובדירוג אינטראקטיבי AA. כך גם קרנות פסגות, בניהול רועי ורמוס, המדורגות a ובדירוג אינטראקטיבי AA.

לדירוג a זוכות גם קרנות אקסלנס, בניהול גלעד שמעוני, אך הן עדיין תחת מעקב בשל המיזוג עם קרנות פריזמה.

מבין הגופים הבינוניים גם קרנות אלטשולר שחם זוכות לדירוג a וכן לדירוג אינטראקטיבי A. קרנות אקסיומה ואתגר זוכות לדירוג a מבין הגופים הקטנים.

את הדירוגים הנמוכים בקטגוריה מרכזות קרנות כלל פיננסים, בניהול גיא חכמי, וקרנות אפסילון, בניהול עידן אזולאי, המדורגות bb, וכן קרנות יובנק, בניהול קובי שגב - המדורגות bbb.

11