עליות שערים באירופה; ING NV מגייסת 11.3 מיליארד דולר

הדאקס עולה ב-0.7% ■ מניות הפיננסיים האירופיות מרכזות עניין ■ התמ"ג הדרום-קוריאני ברבעון השלישי צמח ב-2.9%, הקצב הגדול ביותר ב-7 השנים האחרונות בחישוב רבעון לרבעון

בורסות אירופה פתחו הבוקר (ב') את שבוע המסחר בעליות שערים בהובלת מדד הדאקס הגרמני. במוקד המסחר היום באירופה - מניות הפיננסיים והרכב.

קבוצת הפיננסיים ההולנדית ING NV דיווחה כי היא מתכננת לגייס 7.5 מיליארד אירו או 11.3 מיליארד דולר על מנת להשיב 10 מיליארד אירו, שקיבלה אשתקד מכספי הממשל ההולנדי.

ענקית הלוואות המשכנתאות הבריטית לויד'ס עתידה לגייס 11.5 מיליארד ליש"ט באמצעות הנפקת זכויות.

רויאל בנק אוף סקוטלנד מרכזת עניין לאחר שה"טיימס" דיווח כי הבנק אמור לקבל מיליארדי ליש"ט מהממשל הבריטי על מנת להיערך לקיצוץ ברמת הנכסים ה"רעילים" של הבנק ולנקות את מאזני הבנק.

רנו ופג'ו מרכזות עניין בבורסת פריז.

אסיה ננעלה בעליות שערים למעט אוסטרליה

למרות ירידות השערים בוול סטריט ביום ו' האחרון, ננעלו הבוקר (ב') בורסות אסיה, ביום המסחר הראשון של השבוע, בעליות שערים למעט אוסטרליה. בבורסות הונג-קונג וניו זילנד לא התנהל מסחר לרגל חג.

האופטימיות באסיה הייתה נעוצה ברובה בנתוני תמ"ג (GDP) מצויינים בדרום קוריאה. הבוקר פורסם כי התמ"ג הדרום קוריאני ברבעון השלישי צמח ב-2.9%, הקצב הגדול ביותר ב-7 השנים האחרונות, בחישוב רבעון לרבעון. צפי השוק עמד על צמיחת התוצר ב-2.1% ברבעון. עובדה זו מפיחה אופטימיות בכלכלה הרביעית בגודלה באסיה, ובאסיה כולה, ומוסיפה אופטימיות כי ההתאוששות הכלכלית בת קיימא.

"המשך התחזקות היצוא יהיה המאיץ העיקרי בצמיחה הכלכלית כאשר הביקושים המקומיים יוסיפו להיות חלשים כתוצאה מהפסקת תוכנית התמרוץ", אמר הו סוקטה, כלכלן ב-Standad Chartered.

חגיגה במניות הקוריאניות

מגזרי הטכנולוגיה והרכב הובילו את העליות, כאשר סמסונג , יונדאי וקאיה ריכזו עניין. SK אנרג'י הוסיפה לערכה 3% לאחר שהתקבל דיווח כי תספק סוללות לית'יום למיצובישי בדגמי המשאיות והאוטובוסים ההיברידיים של ענקית הרכב.

בטוקיו ריכזו עניין: הונדה , סוני וטויוטה .

אוסטרליה כאמור הציגה הבוקר את הביצועים הגרועים ביותר למרות שמניית חברת פליקס עלתה ביותר מ-4% לאחר שממשלת אוסטרליה נתנה אישור עקרוני לרכישת החברה על ידי Yanzhou Coal, מכורות הפחם הגדולות בעולם, תמורת 3.54 מיליארד דולר.