סרגון הרוויחה 1.8 מיליון דולר ברבעון; משחררת תחזיות אופטימיות

הרוויחה 5 סנט למניה - מעל התחזיות המוקדמות ■ מעריכה כי צפויות הכנסות של 48-52 מיליון דולר ברבעון הרביעי - מעל הקונצנזוס בשוק שעומד על 47 מיליון דולר

עונת הדו"חות הכספיים צוברת אט אט תאוצה, והחברות הדואליות מטבע הדברים הן הראשונות לפרסם את הדו"חות בישראל. אחת מהן היא סרגון, אשר דיווחה היום על תוצאות כספיות טובות מהצפוי ברבעון השלישי וצופה כי מגמת הצמיחה תימשך גם בשנה הבאה.

סרגון הרוויחה 1.8 מיליון דולר, שהם 5 סנט למניה והכנסותיה צמחו ב-6% לרמה של 44.7 מיליון דולר. לפי קונצנזוס תחזיות האנליסטים בוול סטריט, סרגון הייתה אמורה לרשום רווח נקי של 3 סנט למניה על הכנסות בהיקף 44.3 מיליון דולר. את מרבית הכנסותיה (47%) רשמה החברה באזור אסיה; אירופה, המזרח התיכון ואפריקה תרמו 39% וצפון אמריקה תרמה רק 10% מההכנסות. 4% מההכנסות הגיעו מאמריקה הלטינית.

"כפי שצפינו, הרבעון השלישי משקף את תחילת מגמת השיפור בהכנסות החברה", אמר המנכ"ל עירא פלטי. "בהתבסס על צבר הזמנות מרשים, אנו צופים שמגמת הגידול בהכנסות תימשך גם בשנה הבאה. מגמת הגידול מונעת מדרישה לפיתרונות backhaul בקצבים גבוהים לרשתות הסלולר, במיוחד באזור אסיה פסיפיק. הגידול בצבר ההזמנות נובע מזכיה בפרויקטים turnkey והצלחתנו להתרחב למגוון גדול של לקוחות חדשים".

סרגון לא סיפקה בדו"חותיה תחזיות ספציפיות לרבעון הרביעי, אולם בשיחת הוועידה שלאחר הדו"חות היא מסרה כי צפויות הכנסות של 48-52 מיליון דולר ברבעון הרביעי - מעל הקונצנזוס בשוק שעומד על 47 מיליון דולר.

. מנתונים נוספים בדו"ח עולה, כי הרווח הגולמי הסתכם ב-14.2 מיליון דולר, ירידה של 22% בהשוואה לרבעון השלישי אשתקד. שיעור הרווחיות הגולמית עלה ל-31.8% מ-31.5% ברבעון המקביל.

בתום הרבעון השלישי נותרו בקופת המזומנים של החברה 39.5 מיליון דולר במזומן, לעומת 28.2 מיליון דולר ברבעון המקביל. מלאי החברה עלה ב-25% ל-50 מיליון דולר, מה שמעיד על צבר ההזמנות האיתן של סרגון.

"האפסייד הגיע מהקיצוץ בהוצאות שהיא ביצעה עוד לפני 2 רבעונים", אומר האנליסט יונתן קרייזמן מבית ההשקעות אוסקר גרוס, אשר מחזיק בהמלצת "קנייה" על סרגון במחיר יעד של 12 דולר למניה. "החברה מצפה להמשך התאוששות השנה ובשנה הבאה ומדגישה על ההזדמנויות באסיה, מה שמרמז על המשך פעילותה בהודו".

סרגון מספקת את שירותי ה-Backhaul, חיבור אלחוטי בין תחנות הבסיס למתג הראשי, והיא נסחרת בבורסה בת"א ובוול סטריט לפי שווי של כ-320 מיליון דולר. מניית החברה זינקה ב-140% מהשפל האחרון שנרשם בחודש מארס. ב-11 בספטמבר המליץ גורו המניות האמריקני ג'ים קריימר על מניית סרגון בטענה שהיא תיהנה מ"צונאמי האינטרנט האלחוטי", כדבריו, ומאז זינקה המניה בכמעט 30%.