IBI חוזר לסקר את ריט 1: "תבצע רכישות בחודשים הקרובים"

גלובס-לפני כולם האנליסט שי ליפמן מצמיד למניה המלצת "נייטרלי" עם מחיר יעד של 7.64 שקל למניה - גבוה בכ-16% ממחיר השוק

בבית ההשקעות IBI חוזרים לסקר את מניית קרן הריט (REIT) ריט 1 , כך נודע ל"גלובס". מסקירה שהגיעה לידי "גלובס" עולה, כי בבית ההשקעות מעריכים כי הקרן "תצמח ותבצע רכישות נוספות בחודשים הקרובים". ההמלצה למניית הקרן היא "נייטרלי" במחיר יעד של 7.64 שקל - הגבוה ב-16.4% משער הפתיחה של המניה בפתיח המסחר הבוקר (ב').

תחת הכותרת "חלופה מעניינת להשקעה ישירה בנדל"ן מניב" מזכיר שי ליפמן, אנליסט הנדל"ן של IBI, כי לריט 1 תמהיל נכסים בפיזור איכותי, בעיקר במרכז הארץ. בנוסף, לחברה "נגישות טובה לשוק ההון", דבר המבוטא בתשואות הנמוכות לפדיון באג"ח שלה (2.8%-2.86% נטו) ובעובדה שהקרן הצליחה לגייס ניירות-ערך מסחריים ביום קריסתו של ליהמן ברדרס, לא פחות.

כקרן השקעות במקרקעין, חייבת ריט 1 לשלם את מרבית הכנסותיה החייבות כדיבידנד, ולקרן מדיניות המחלקת את מלוא ההכנסה הזו כדיבידנד. השנה היא צפויה לפיכך לחלק דיבידנד של 44 אגורות למניה לפחות, מה שגוזר תשואת דיבידנד שנתית של כ-6.5% - גבוהה מהתשואה לפדיון באג"ח, ו"גבוהה מתשואת הדיבידנד של חברות נדל"ן מניב אחרות", מציין ליפמן. "אנחנו לא פה כדי לספק תשואה של 3%-5%, כמו שמציע שוק הדיור", אמר גם יו"ר ריט 1, יגאל רונאי, בראיון ל"גלובס" לפני כשבוע.

בעוד שהאנליסט מעריך שהקרן תגדיל את מצבת נכסיה (977 מיליון שקל, נכון לסוף יוני, א"ו) ל-2 מיליארד שקל על רקע מצב השוק, מוצא לנכון ליפמן להזכיר כי הנכס בתרדיון ליד עכו, מצוי ברמת סיכון מעט גבוהה מהרגיל. השוכרת המרכזי היא תפרון, האחראית ל-12% מההכנסות משכר-דירה של ריט 1. "להערכתנו, גם בתרחיש הקיצוני ביותר, תפרון תפנה רק חלק מהשטח", הוא נותר אופטימי.