משרד האוצר: ירידה חדה של 31% ברכישות דירה בספטמבר

המחיר הממוצע של דירות חדשות עלה בתקופה ב-4.3% ■ האוצר: "ספטמבר התאפיין בנתונים מאקרו כלכליים חיוביים, המצביעים על שיפור בפעילות הכלכלית במשק הישראלי ■ עלייה בפעילות הריאלית, ירידה בתביעות לאבטלה

במשרד האוצר פירסמו סקירה כלכלית על המשק הישראלי בחודש ספטמבר, לפיה החודש התאפיין בנתונים מאקרו כלכליים חיוביים, המצביעים על שיפור בפעילות הכלכלית במשק.

מהסקירה עולה, כי בתחום הפעילות הריאלית נרשמו עליות במדד היצור התעשייתי ובמדד פדיון ענפי המסחר והשירותים. בגביית המסים מסתמנת התאוששות, כאשר סך הגבייה עלה במהלך ספטמבר. בשוק העבודה נרשמה ירידה בסך התביעות לדמי אבטלה ובסך התביעות החדשות, כמו גם בנתוני המגמה של שיעור הבלתי מועסקים - שעמד באוגוסט על 7.6%.

מדד המחירים לצרכן ירד במהלך חודש ספטמבר בשיעור קל, וכעת האינפלציה השנתית מצויה בתוך יעד האינפלציה. יצוא הסחורות הצטמצם במעט במהלך חודש ספטמבר, לאחר מספר חודשים של עליות, ונרשמה ירידה חדה אף יותר ביבוא הסחורות אשר הובילה לצמצום בגירעון המסחרי. מנגד, בשוק הנדל"ן נרשמה ירידה חדה של 31% במספר העסקאות לרכישת דירה בהשוואה לחודש קודם. המחיר הממוצע של דירות חדשות עלה בתקופה ב-4.3%.

כן נכתב, כי קרן המטבע הבינלאומית עדכנה את תחזיות הצמיחה של המשקים המתפתחים והמפותחים כלפי מעלה ונרשמו אינדיקטורים חיוביים בפעילות הריאלית ובשוקי המניות בעולם.