בקשה לייצוגית: "משך החוזה בין פלאפון ללקוחותיה - ארוך מהמותר"

בתביעה, בהיקף 330 מיליון שקל, נטען כי פלאפון מחייבת לקוחות להתחייב להשתמש בשירותיה למשך 36 חודשים באמצעות הטבות שונות - זאת בניגוד לתנאי הרישיון המגבילים את תקופת ההתקשרות ל-18 חודשים

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה בקשה לאשר תביעה ייצוגית בהיקף של כ-330 מיליון שקל נגד פלאפון, בטענה כי היא מחייבת את לקוחותיה להתחייב להשתמש בשירותיה לתקופה בת 36 חודשים באמצעות מתן הטבות שונות, בהן זיכוי בזמן אוויר. זאת, בניגוד לתנאי הרישיון, המגבילים את תקופת ההתקשרות לתקופה קצובה בת 18 חודשים.

לטענת התובע, שרון גמזו, כדי לעקוף את החובה שנכפתה עליה בדין בעניין תקופת ההתחייבות, החלה פלאפון לתת הטבות ללקוחותיה, כגון זיכוי בזמן אוויר למשך 36 חודשים מעבר ל-18 חודשים בלבד - זיכוי שלכאורה משקף את עלויות המעבר. זאת, כאשר כל מנוי המבקש לעזוב את החברה בתום 18 חודשים מחוייב לשלם סכומים נכבדים כדי להשתחרר מהקשר החוזי.

התובע מציין כי הסכם, הקובע באופן עקיף תקופת התקשרות ארוכה יותר מ-18 חודשים, הינו הסכם חסר כל תוקף או נפקות משפטית לפי תנאי הרישיון של פלאפון.

בית המשפט מתבקש להצהיר כי פלאפון הפרה את הרישיון שנתן לה משרד התקשורת, ולאסור עליה לערוך הסכמים החורגים מתקופת התחייבות של 18 חודשים.

טרם התקבלה תגובת פלאפון. (ת.א. 2133/09).