הוארך מעצרם של בכירים בשוק מדי המים החשודים בביצוע הסדר כובל

העצורים הם מנהל מפעל ארד דליה , ניצן כהן; מנכ"ל ארם, אבי בן-דור; מנכ"ל ובעל מניות בחברת מדי ורד, גבריאל אלטמן; וכן מנהל תיקי לקוחות אזורי בארד, גלעד האוזמן

שופט בית משפט השלום בתל-אביב, בני שגיא, האריך אתמול (ב') את מעצרם של בכירים בשוק מדי המים, החשודים במעורבות בביצוע עבירות של הסדרים כובלים וקבלת דבר במירמה.

העצורים הם מנהל מפעל ארד דליה, ניצן כהן; מנכ"ל ארם, אבי בן-דור; מנכ"ל ובעל מניות בחברת מדי ורד, גבריאל אלטמן; וכן מנהל תיקי לקוחות אזורי בארד, גלעד האוזמן.

לפי החשד, החברות תיאמו ביניהן מכרזים של רשויות מקומיות בתחום מדי מים.

השופט ציין כי יש תשתית ראייתית משמעותית בתיק. לדבריו, החשודים פעלו לכאורה באופן של הצגת מצגים מסוימים בפני רשויות מקומיות וגופים נוספים, ולא ניתן לבטל את החשש כי ימשיכו לפעול באופן של תיאום ושילוב כוחות.

בית המשפט אף התייחס בהחלטתו לחומרת העבירות המיוחסות לחשודים, וקבע כי "בעידן הנוכחי אין עוד מקום להתייחס לעבירות הכלכליות ככאלה שאינן חמורות. אמנם, עבירות אלה אינן כרוכות בפגיעה בגוף כזו או אחרת, אך לא ניתן להתעלם מהנזק הכספי העצום שפעולות מסוג אלה גורמות לקופה הציבורית... אין המדובר בחשד נקודתי לתיאום נקודתי, אלא בחשד המקיף עשרות רבות של מקרים... לפי הראיות, שוק שלם, האמור להיות שוק חופשי, פועל באופן של תיאום מזה תקופה ארוכה".