שר התחבורה הגיש לאישור הכנסת את תקנות התחבורה לאופניים חשמליים

עד כה הוגדרו בארץ אופניים עם מנוע עזר חשמלי כאופנוע לכל דבר ■ בעקבות בקשות רבות של אזרחים ובמטרה לעודד את השימוש ברכב בלתי מזהם, מונה צוות מקצועי במשרד התחבורה שבחן את הסדרת מעמדם

הביקוש הרב לאופניים חשמליים והתרומה המשמעותית שלהם לסביבה ולרמת הוצאות סבירה יותר של המשתמש, צריכה להיות מעניינן של הרשויות הממשלתיות גם בישראל. אין ספק שבקרוב נראה כאן דגמים חדשים של אופניים חשמליים, שיתווספו לציי הקורקינטים החשמליים, שהפכו להיות פופולריים בעיקר בתל-אביב.

בראייה של התמונה הגדולה, צריכות רשויות אלה - עיריות, משרד התשתיות וכמובן משרד האוצר - לקדם תוכנית לסלילה של נתיבים לרוכבי אופניים וקורקינטים, לא רק בערים הגדולות אלא גם בצירים בין-עירוניים, כך שתושב חולון, בת ים או רמת השרון יוכל להגיע בביטחון בבוקר לעבודתו, ובזמן קצר יותר מאשר במכוניתו.

אופניים חשמליים

ישראל היא מדינה אידיאלית לסוג תחבורה זה, שכן ימי הגשם בה מועטים, ומזג האוויר הנוח מתאים לאופניים חשמליים.ואכן, צעד ראשון בדרך זו עשה אתמול (ג') שר התחבורה, ישראל כץ, שהגיש לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת את התקנות המתירות את השימוש באופניים עם מנוע עזר חשמלי.

עד כה, אופניים עם מנוע עזר הוגדרו בארץ, מבחינה חוקית יבשה, כאופנוע לכל דבר. אולם מאחר והכלי אינו עומד בתקינה, לא ניתן היה לרשום אותו בארץ ולתת לו רישיון רכב, ולכן - השימוש באופניים חשמליים הוגדר עד כה כעבירה על פי תקנות התעבורה, למרות שזו כמובן לא נאכפה.

בעקבות בקשות רבות של אזרחים ובמטרה לעודד את השימוש ברכב בלתי מזהם, מונה צוות מקצועי במשרד התחבורה שבחן את הסדרת מעמדם של אופניים עם מנוע עזר. הצוות קבע כי מאחר שאופניים חשמליים קרובים יותר בביצועיהם וביציבותם לאופניים מאשר לקטנוע אין מניעה להתיר את השימוש בהם בארץ.

על פי התקנות החדשות ניתן לרכב על אופניים חשמליים בעלי הספק מרבי של 250 וואט, ושמהירות נסיעתם אינה עולה על 25 קמ"ש. הגיל המינימלי של הרוכב באופניים יוגבל ל-14 שנים. בדומה לשאר מדינות העולם, גם בארץ האופניים החשמליים אינם מצריכים רישיון נהיגה או רישיון רכב.

[הרשמה לניוזלטר סביבה]