הראל רכשה בניין משרדים נוסף בלונדון ב-11 מיליון ליש"ט

מדובר בעסקת נדל"ן שנייה להראל בשבוע האחרון ■ היקף ההשקעה הכולל של ביצוע העסקה מגלם תשואה נטו של כ-7.25%

עסקה שנייה בשבוע לחברת הראל ביטוח. לאחר שבתחילת השבוע (ב') הראל רכשה את בניין תדהר בהרצליה תמורת כ-60 מיליון שקל, היום היא דיווחה כי רכשה בניין משרדים המושכר לארגון UNICEF בסיטי של לונדון, תמורת 11 מיליון ליש"ט (כ-67 מיליון שקל).

עסקה זו מסמנת את התבססותה של הראל, מקבוצת הראל השקעות , בנדל"ן המניב בלונדון לאחר שבחודש מאי היא רכשה יחד עם כלל ביטוח בניין משרדים המושכר לממשלת בריטניה במרכז העיר, תמורת כ-40 מיליון ליש"ט.

הבניין שנרכש מחברה יזמית מקומית, ממוקם באזור קלארקנוול שברובע איזלינגטון ושטחו הכולל הוא 2,543 מ"ר על פני ארבע קומות מעל קומת מרתף. בנייתו הושלמה רק לפני שנה ברמת גימור גבוהה והוא משמש את המשרדים הראשיים של UNICEF (קרן החירום הבינלאומית של האו"ם לילדים) בבריטניה. חוזה השכירות, שבתוקף מספטמבר 2008, הוא לעשר שנים ללא נקודות יציאה.

דמי השכירות הכוללים בבניין הם 843,500 ליש"ט לשנה, כלומר 31.3 ליש"ט לרגל רבועה לשנה. היקף ההשקעה הכולל של ביצוע העסקה מגלם תשואה נטו של כ-7.25%.

לדברי מנהל תחום ההשקעות בנדל"ן של קבוצת הראל, גדי בן חיים, "הנכס נמצא בין שתי תחנות של הרכבת התחתית, Farringdon ו-Barbican. הקרבה הזו מסבירה את יתרון המיקום, שבולט עוד יותר לאור בניית תחנה גדולה נוספת במסגרת קו חדש שיחצה את מרכז לונדון ממזרח למערב, בהשקעה של 17 מיליארד ליש"ט. קו זה צפוי להתחיל לפעול ב-2017.

"מיקומו המרכזי והאיכותי של הבניין תורמים ליציבות ולאטרקטיביות ההשקעה שנבחרה לאחר שבשנה האחרונה הראל בחנה מספר רב של עסקאות בשוק הנדל"ן המניב באנגליה. השקעה זו הולמת את מדיניות ההשקעות שלנו כחברת ביטוח המנהלת חסכונות ארוכי טווח עבור עשרות אלפי עמיתים - מדובר בשוכר איתן ובטוח, שמחויב לחוזה ארוך טווח, מה שמבטיח תנודתיות נמוכה וסיכון נמוך ביותר".

הראל ביטוח / צלם: רות ג'קסון יחצ