אמיר ברנע ל"גלובס": "המתכונת של בבצ'וק תפרק את אפריקה"

היועץ של אפריקה ישראל בסוגיית הסדר החוב התייחס בשיחה עם "גלובס" לדבריו של אריה בבצ'וק, בדבר המתווה שהציע ברנע ■ ברנע: "הסדר חוב טוב לכל הצדדים. אם נעשה מה שבבצ'וק מציע, זה יפגע קשות בשווי הנכסים של אפריקה"

אמיר ברנע, היועץ הכלכלי של אפריקה ישראל , המייעץ לחברה בסוגיית הסדר החוב, התייחס היום (ה') בשיחה עם "גלובס", לדבריו של פרופ' אריה בבצ'וק, בדבר המתווה שהציע ברנע.

"בבצ'וק אדם מאוד יסודי ורציני, אני מכיר ומעריך אותו, אבל המומחיות שלו הוא סוגיות בממשל תאגידי", אמר ברנע. "הנושא של אפריקה ישראל מחייב לימוד פרטני של החברה כולל נכסיה ויכולת ההחזר שלה. אנחנו בדקנו את כל הנכסים של אפריקה, ואת יכולת המימוש של החברה, ולעומק. אני מאוד מקווה שבבצ'וק עשה זאת לפני שהעביר את חוות דעתו, המתכונת שהוא מציע תפגע קשה בשווי הנכסים של אפריקה", אמר ברנע.

"להפעיל את החברה באמצעות בית משפט (כפי שהציע בבצ'וק .י.נ) זו חלופה נחותה יחסית להסדר חוב, כי זה גורם לצדדים שלא להגיע להסדר, וחבל על הפסד הערך של המניות והאג"ח, שנגרם בכל הזמן הזה. אין לי ספק שהמתווה של הסדר הוא טוב לכל הצדדים. אם נעשה מה שבבצ'וק מציע, ייווצר מומנטום שיביא לפירוק החברה". אמר ברנע.

ברנע התייחס לניתוח של נכסי החברה ופעילותה שביצע בבצ'וק, ואמר שוב שהוא מקווה שבבצוק עשה את זה כמו שצריך. אני לא בטוח שבבצ'וק לא ראה חברה אחרת לנגד עיניו, ההסדר שהצעתי זה לא ספר תורה, אפשר לעשות שינויים, אך המתווה הוא הצעה הוגנת לכל הצדדים", סיכם ברנע.

בבצ'וק על המתווה של ברנע: "לא מדובר בהסדר חוב הוגן"

פרופ' בבצ'וק מבית הספר למשפטים של אונ' הארוורד בחן את הצעת הפשרה של אפריקה ישראל, כפי שהציע ברנע, ולאור החשיבות הרבה של הסדר החוב, נתן את חוות דעתו.

"מתווה ברנע אינו מספק הגנה נאותה לאינטרסים של מחזיקי האג"ח. למתווה יש מספר כשלים בהנחות היסוד ולכן לא מדובר בהסדר חוב הוגן", כך מעריך בבצ'וק.

בבצ'וק סבור כי ההנחה, שאי הסכמה על הסדר תביא למכירה מהירה של נכסי החברה ואובדן ערכה כ"עסק חי", הינה מוטלת בספק. להערכתו, אם אפריקה לא תגיע להסדר חוב, יש להניח שהיא תגיע להליכי חדלות פירעון בבית משפט. "אם שווי אפריקה כ'עסק חי' גבוה יותר מהשווי בפירוק, יש לצפות שבית המשפט לא יורה על פירוק אלא על הקפאת הליכים, או הליך דומה. בהליך כזה ייתכן גם שבית המשפט יורה על העברה של כל המניות למחזיקי החוב. לכן בניתוח המתווה יש לקחת בחשבון את האפשרות כי מחזיקי האג"ח יקבלו לידיהם 100% מאפריקה כ'עסק חי'".

בבצ'וק תקף את ההנחה שיש להשאיר את לבייב כבעל שליטה בחברה. "אין כימות של תרומת לבייב לחברה. ברנע לא מנסה להעריך את השווי של תרומת לבייב, ולא מסביר מדוע התרומה הצפויה שלו מצדיקה להשאיר את לבייב עם שיעור בעלות בחברה, גם ללא הזרמה".

עוד סבור בבצ'וק, כי השווי של אפריקה לאחר ההסדר, כפי שפרט ברנע, אינו מבוסס על ניתוח תזרים מזומנים, כך שקיימת לגביו חוסר ודאות. לכן יש צורך לקבוע מנגנון פיצוי למחזיקי האג"ח במקרה בו יתברר כי מתווה ברנע באשר לשווי החברה לאחר ההסדר, אינו נכון.