השבוע בבורסה: אפריקה למעלה; נכסים ובנין למטה

השבוע הקרוב יעמוד בסימן אפריקה ישראל, כששתי נציגותיו במדד, אפריקה מגורים ואפריקה נכסים, יסחרו בתגובה להסדר החוב אליו הגיעו הצדדים אור ליום ו', ואשר כולל, בין היתר, קבלת מניות באחרונה בתמורה להפחתת החוב

שבוע רגוע עבר על ענף הנדל"ן בבורסה המקומית, ולראייה, מדד נדל"ן 15 הצליח רק בקושי להשיג תשואה חיובית. בהתאם למגמה בשבועות האחרונים, מדד נדל"ן כחול לבן הניב קצת יותר מזה, אבל לא מדובר במספרים שאפיינו את הראלי שניכר במחצית השנה הראשונה.

השבוע הקרוב יעמוד בסימן אפריקה ישראל, כששתי נציגותיו במדד, אפריקה מגורים ואפריקה נכסים, יסחרו בתגובה להסדר החוב אליו הגיעו הצדדים אור ליום ו', ואשר כולל, בין היתר, קבלת מניות באחרונה בתמורה להפחתת החוב.

מבט על התשואות השבועיות מגלה כי שתי המניות הפנימו את המתווה והובילו השבוע את עליות השערים מקרב מניות המדד, בניגוד מושלם למגמה בה נסחרו אך לפני שבוע. ועדיין, לאפריקה נכסים לבדה דרך ארוכה עד שתשוב לשייט ברמות השיא - הדרך הארוכה מבין מניות המדד. מניה נוספת שנסחרה על רקע תיקון בולט ביחס לשבוע שעבר היא נכסים ובנין, שנפלה השבוע ב-7.8% ומשכה את המדד ב-0.7% כלפי מטה, גם אם לא הצליחה להביא אותו לתשואה שבועית שלילית.

עוד בענייני הסדרי חוב, מחזיקי האג"ח של אוסיף, החברה הבת של ישרס, אישרו סוף סוף את ההסדר, שבמסגרתו כבר שולמו השבוע 10 מיליון שקל למחזיקי האג"ח מסדרה ד'. יתכן כי ההסדר ישחרר את המשקולת שהכבידה על המניה, ושהפכה אותה לבעלת הביצועים הנמוכים ביותר השנה במדד.