EMC הדיחה המנכ"ל בישראל לאחר שנודע לה על עברו הפלילי

בסוף השבוע החליטה ספקית מוצרי האחסון להשעות את המנכ"ל הטרי אייל קופיט, משום שנודע לה כי הורשע בעבר בפלילים על עבירות מס, ואף ריצה תקופת מאסר בכלא

שבועיים בלבד לאחר שהנציגות המקומית של חברת EMC החליטה על מינוי מנכ"ל חדש, היא יוצאת לחיפוש מחודש. בסוף השבוע החליטה ספקית מוצרי האחסון להשעות את המנכ"ל הטרי אייל קופיט, משום שנודע לה כי הורשע בעבר בפלילים על עבירות מס, ואף ריצה תקופת מאסר בכלא.

הורשע בעבירות מס

קופיט לא סיפר ל-EMC, וגם לא לחברת נט-אפ שהעסיקה אותו לפני-כן, על עברו. בינתיים, מינתה EMC באופן זמני את יוסי פיקל, מי שהקים בעבר את EMC בישראל ומנהל את פעילותה האזורית.

קופיט הורשע ב-2002 בעבירות מס בחלק מהחברות שהקים, ונידון בין השאר לשנת מאסר בפועל. ב-EMC היה קופיט כשבועיים בלבד בתפקיד ובנט-אפ הוא שימש בתפקיד משמעותי יותר, מנהל המכירות באזור אפריקה, במשך ארבע שנים. לפני כן, היה סמנכ"ל המכירות של גילת סאטקום באפריקה.

"חובת גילוי מוגברת"

האם באמת יכולה חברה בינלאומית להדיח מנכ"ל מכהן בגלל עבירות שבוצעו לפני עשור? עו"ד גילה יודייקין, שותפה במשרד עו"ד יודייקין-כהן המתמחה בדיני עבודה, טוענת שכן: "בין עובד למעביד יש מערכת יחסים שבנויה על אמון, וכאשר הוא מגיע למקום עבודה הוא מחויב לחובת גילוי מוגברת ולחשוף פרטים רלבנטיים לתפקיד. זה תפקיד חשוב, ומדובר בעבירה פלילית", הוא אומרת.