פריגו עקפה את צפי האנליסטים והעלתה תחזית הרווח השנתית

סיימה את הרבעון הפיסקלי הראשון עם הכנסות של 528 מיליון דולר ורווח נקי מתואם של 61.3 מיליון דולר ■ המניה מגיבה בעלייה בת"א

פתיחה חזקה לשנה הפיסקלית של חברת התרופות פריגו . ברבעון הראשון של השנה, שהסתיים בספטמבר, פריגו עקפה את תחזיות האנליסטים. במקביל היא מעדכנת כלפי מעלה את תחזית הרווח השנתית שלה ל-2010, ואם קודם דיברו שם על רווח נקי של 2-2.12 דולר למניה, כעת הרווח הצפוי הוא 2.35-2.45 דולר למניה. לשם השוואה, בשנה הפיסקלית 2009 הסתכם הרווח הנקי של פריגו ב-1.87 דולר למניה, שהם 174.6 מיליון דולר.

פריגו מתמחה בעיקר בתחום ה-OTC, תרופות ומוצרים פרמצבטיים שנמכרים ללא מרשם רופא. החברה נסחרת בנאסד"ק ובבורסה של תל-אביב לפי שווי שוק של 3.4 מיליארד דולר.

ברבעון הפיסקאלי הראשון פריגו רשמה הכנסות של 528 מיליון דולר, צמיחה של כ-16% ביחס לרבעון המקביל ושל 3.9% ביחס לרבעון הקודם. בכך עקפה פריגו בגדול את תחזיות האנליסטים, שציפו מהחברה להכנסות רבעוניות של 494.8 מיליון דולר. בדומה לרבעונים קודמים, תחום ה-consumer healthcare היווה את החלק המשמעותי בהכנסות, 82.8%. מכירת תרופות מרשם עלתה ב-42% לעומת הרבעון המקביל והסתכמה ב-47 מיליון דולר. במכירת חומרי הגלם נרשמה ירידה של 12% ל-30 מיליון דולר.

העלייה בהכנסות החברה לא לוותה בעלייה דומה בהוצאות התפעוליות, ועל-פי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), הרווח התפעולי צמח ב-46.5% והגיע ל-86.6 מיליון דולר. הרווח הנקי המתואם הגיע לרמה של 61.3 מיליון דולר, שהם 66 סנט למניה. אנליסטים שמסקרים את פריגו ציפו בממוצע לרווח נקי של 50 סנט למניה.

נשיא ומנכ"ל החברה, ג'וזף פאפא, ציין את "הביצועים החזקים בכל הסגמנטים העסקיים", ואמר שפריגו מתכוננת לעונת החורף והשפעת. "אנחנו ממשיכים לייצר תרופות במחיר שווה לכל נפש בזמנים בהם צרכנים צריכים לחסוך כסף יותר מתמיד", אמר פאפא.

במהלך הרבעון פריגו ייצרה 37.5 מיליון דולר מפעילות שוטפת, ובסוף הרבעון היו בקופת החברה 657 מיליון דולר. הסכום בקופה צפוי לגדול בקרוב כשפריגו תשלים את מכירת עסקי קרליין לחברת אמיליה פיתוח תמורת 205 מיליון שקל, מכירה עליה דיווחה החברה היום.

פריגו נכנסה לפעילות בישראל כשרכשה לפני מספר שנים את אגיס, וכחלק מרכישת אגיס היא קיבלה גם את עסקי קרליין. פריגו השתמשה לאחרונה בכסף שבקופה לצורך רכישת Duac, מוצר גנרי שמיועד לטיפול באקנה עם מכירות של 165 מיליון דולר, תמורת 14 מיליון דולר. עוד שימוש לכסף יגיע בקרוב בדמות דיבידנד: החברה הודיעה בשבוע שעבר על העלאת הדיבידנד הרבעוני מ-5.5 סנט למניה ל-6.25 סנט למניה. הדיבידנד יחולק ב-15 בדצמבר, ובסך הכל תוציא פריגו 5.8 מיליון דולר.