אישום על העלמת המס בפרשת הסדר המס של אביגדור יצחקי

בני-הזוג הנאשמים נחשדו בזמנו כי עשו יד אחת עם יצחקי לגיבוש הסדר מס כוזב מול פקיד השומה שהתייחס להכנסות האישה, עובדת ECI ■ בכתב האישום נטען כי במסגרת הסדר המס הועלמו כ-4.5 מיליון שקל

פרקליט המדינה, משה לדור, החליט להעמיד לדין בגין העלמת מס את בני-הזוג המעורבים בפרשת הסדר המס של חבר הכנסת לשעבר אביגדור יצחקי. זאת, למרות שפרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה בזמנו כי בשלב זה הוחלט שלא יוגש אישום. כך נודע ל"גלובס".

בני-הזוג נחשדו בזמנו כי עשו יד אחת עם יצחקי לגיבוש הסדר מס כוזב מול פקיד השומה, שהתייחס להכנסות האישה, עובדת ECI. בכתב האישום נטען כי במסגרת הסדר המס הועלמו כ-4.5 מיליון שקל.

ל"גלובס" נודע כי הפרקליטות מתכוונת להעמיד לדין את בני-הזוג לא על כך שביצעו הסדר מס כוזב - אלא על העלמת המס גרידא על הכנסות בגובה 13 מיליון שקל.

עוד נודע כי לבני-הזוג, שעברו בזמנו שימוע אצל פרקליטת המחוז, עו"ד אלה רובינק, ייערך שימוע נוסף בפני לדור. "לבני-הזוג, שמעולם לא קיבלו הודעה על סגירת התיק נגדם, נערך שימוע בפרקליטות המחוז, ואף הוצע להם להעלות טענותיהם בכתב בפני לדור", נמסר מהפרקליטות.

לפי כתב האישום נגד יצחקי, שהוגש בידי עו"ד איריס שמואלי מפרקליטות מיסוי וכלכלה, הלקוחה שלו קיבלה במשך מספר שנים מחברה בת של ECI ברוסיה עמלות בגובה 13 מיליון שקל, שהיו חייבות במס בישראל. בסוף 2004 ייצג יצחקי את האישה ובעלה במסגרת הליך גילוי מרצון.

לפי כתב האישום, במטרה לחסוך מס הציג יצחקי מצג שקרי בפני פקיד השומה, כאילו ההכנסות שייכות לבעל, סוכן ביטוח במקצועו, והופקו בחו"ל מעסקה חד-פעמית שאינה בתחום עיסוקו בארץ. נוכח שיטת המיסוי הטריטוריאלית שנהגה אז, ההכנסות לא היו חייבות במס.

בהסתמך על המצג השקרי נחתם הסכם שומה, שבו הצהיר הבעל על הכנסה חד-פעמית מחו"ל של 13 מיליון שקל, מתוכם כ-9.6 מיליון שקל חייבים במס של 25%. זאת, למרות שבפועל דובר בהכנסת האישה, החייבת בשיעור מס מלא בסך 7.4 מיליון שקל. סכום המס שהועלם הוא כאמור כ-4.5 מיליון שקל.

יצחקי מיוצג בידי עוה"ד יהושע רזניק וז'ק חן; בני-הזוג מיוצגים בידי עו"ד יהודה וינשטיין.