שרם פודים מבצעת רכישה עצמית של אג"ח דרך חברת הבת

ברידג' הגיעה לאחזקה של 13.3% מאג"ח ד'

שרם פודים גרופ אולי דוחה מדי מספר שבועות את החזר ההלוואה שקיבלה מבנק לאומי בהיקף של כ-30 מיליון שקל, אולם הדבר לא מונע מחברת הבת שלה, ברידג' בית השקעות, לרכוש את איגרות החוב של החברה שנסחרות בתשואה של 50% ולמחוק אותן מהמסחר. המהלך הזה מקטין את מצבת החובות של שרם פודים, וגם מאפשר לה לרשום רווחי מימון בגין הרכישות.

שרם פודים הנפיקה ב-2005 את אג"ח ד' , וגייסה כ-63 מיליון שקל. בנוסף הקצתה שרם פודים 27 מיליון שקל באג"ח זה לחברת הבת ברידג'. האג"ח נושאות ריבית שנתית של 4.8%, ונפרעות בין השנים 2009-2012, כאשר את התשלום הראשון שילמה שרם-פודים בסוף חודש מאי.

בשבוע האחרון רכשה ברידג' אג"ח בהיקף של כ-1.75 מיליון שקל, והגיעה לאחזקה של 13.3% מהסדרה, שהיקפה לפני המחיקה היה כ-50 מיליון שקל. היום הודיעה ברידג' כי העבירה כ-3 מיליון איגרות חוב, שנקנו בשער של 64.7 אגורות, לחברת האם אשר מחקה אותן מן המסחר. כך תוכל שרם פודים לרשום ברבעון הרביעי רווח הון של יותר ממיליון שקל בגין המחיקה. כעת נותרו בידי ברידג' כ-2.9 מיליון איגרות חוב, המהוות כ-7% מכלל הסדרה.

לאחרונה נפרדה שרם-פודים מהאחזקה העיקרית שלה, חברת לידר, (השליטה בה נרכשה על ידי דן דוד)ואם לא די בכך, בחודש שעבר היא נתבעה על ידי שבעה משקיעים, שדורשים ממנה לשלם להם ארבעה מיליון שקל בטענה שהחברה ובעליה, אחראים לכך שכספם, שהושקע בפרויקט נדל"ן בריגה, בירת לטביה, ירד לטמיון.