כצמן וסגל רכשו מרכז קניות בניו-יורק ב-103 מיליון דולר

אקוויטי 1, זרוע הפעילות של גזית גלוב בארה"ב, רכשה את "ווסטברי פלאזה" בלונג איילנד, המניב תשואה שנתית של 8% ■ החברה הרוויחה 15.3 מיליון דולר ברבעון השלישי - מתחת לתחזיות האנליסטים

הדו"חות הכספיים של אקוויטי 1 , המרכזת את פעילות הנדל"ן של גזית גלוב בארה"ב, היא הזדמנות טובה לבחון עד כמה ההתאוששות בשוק הנדל"ן האמריקני, כפי שהיא באה לידי ביטוי בנתונים המאקרו-כלכליים בחודשים האחרונים, מחלחלת לרמת החברות. התאוששות מסוימת אכן משתקפת בנתונים של אקוויטי 1, אך מלבד התוצאות החברה הודיעה על כניסה לשוק בניו יורק באמצעות רכישת נכס חדש ומצהירה על הקטנת חלוקת הדיבידנד.

תחילה למספרים ברבעון השלישי. החברה הרוויחה 15.3 מיליון דולר, שהם 17 סנט למניה, וזאת לעומת 15.4 מיליון דולר ברבעון הקודם ו-21.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. האנליסטים ציפו לרווח נקי של 28 סנט למניה, כך שנתוני החברה לא עמדו בציפיות השוק.

ה-FFO (התזרים מהפעילות התפעולית) הסתכם ב-31.3 מיליון דולר, שהם 36 סנט למניה, עלייה לעומת 29.1 מיליון דולר ברבעון הקודם והפסד תפעולי של 9.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. בשוק ציפו ל-FFO של 28 סנט למניה, כך שהחברה עקפה את התחזיות, אולם יש לציין כי נתוני ה-FFO הושפעו ממכירת 2 מבנים (תרומה של 2.3 מיליון דולר) ומכירת ני"ע ברווח של 6.3 מיליון דולר. להוציא הכנסות חד פעמיות אלה, היה ה-FFO למניה מסתכם ב-26 סנט למניה בלבד - מתחת לתחזיות השוק.

שיעור התפוסה בנכסי החברה ירד ל-90.1% ברבעון השלישי, ירידה של 0.6% מהרבעון השני ו-2% מהרבעון השלישי של 2008. פיצוי לכך הגיע מדמי השכירות החדשים, שעלו ב-24.4%, אולם ירידה של 3.2% נרשמה בחידוש דמי השכירות. החברה העלתה את טווח תחזית ה-FFO שלה לשנה הנוכחית ל-1.65-1.7 דולר למניה, לעומת 1.55-1.63 דולר למניה בתחזית הקודמת.

כאמור, החברה החליטה לשנות את מדיניות חלוקת הדיבידנד שלה ולחלק פחות דיבידנד. היא תחלק בסוף דצמבר דיבידנד של 22 סנט למניה, כאשר המועד הקובע יהיה ב-15 בדצמבר. תשלום זה מייצג חלוקת דיבידנד של 88 סנט למניה בשנה, ולא 1.2 דולר למניה לפי המדיניות הקודמת.

אולם אחד הפרטים היותר מעניינים בדו"ח הוא רכישת מבנה חדש בלונג איילנד שבניו יורק. אקוויטי 1 רכשה את מרכז הקניות "ווסטברי פלאזה" (Westbury Plaza) תמורת 103 מיליון דולר - וזוהי למעשה הרכישה הראשונה שלה בניו יורק, שוק שנחשב סולידי יותר מבחינה נדל"נית בהשוואה למדינות אחרות ומסוכנות יותר בהן פעילה החברה, כגון דרום פלורידה. הנכס מניב תשואה של 8% בשנה.