סוף סוף: התעוררות בהנפקות בשבוע החולף

למעט נציגת המדד מליסרון, שמתעתדת לגייס עד 180 מיליון שקל באג"ח כדי להחליף חוב קצר לבנקים ולהגדיל את המזומנים בקופתה, ניצלו את המומנטום גם קבוצת אספן, ויטניה של דלק נדל"ן ומשקיעים נוספים וקרן הריט סלע קפיטל נדל"ן

מניות הנדל"ן נסחרו השבוע במגמה שלילית. המדד המקומי שוב נהנה מתנודתיות נמוכה יותר - נדל"ן כחול לבן נפל ב-1%, בעוד נדל"ן 15 נפל ב-3.1%, והפער ביניהם המשיך להתרחב. לאחר שהתממשה לאחרונה, קפצה השבוע נכסים ובניין ב-5.6%, והיא עדיין רחוקה ביותר מ-50% מהרמות בהן נסחרה בשיא.

מנגד, המניות של לב לבייב התממשו השבוע ונראה שהמשקיעים מעדיפים את אגרות החוב של אפריקה ישראל, על פני ההשקעה במניות והלחצים הצפויים בהן על רקע הסדרי החוב.

ולבשורות הטובות באמת: התעוררות ניכרה השבוע בענף הנדל"ן בכל הנוגע להנפקות בבורסה המקומית, מה שיכול ללמד שכבר לא מדובר בתחום המוקצה בעיני המשקיעים. למעט נציגת המדד מליסרון, שמתעתדת לגייס עד 180 מיליון שקל באג"ח כדי להחליף חוב קצר לבנקים ולהגדיל את המזומנים בקופתה, ניצלו את המומנטום גם קבוצת אספן, ויטניה של דלק נדל"ן ומשקיעים נוספים וקרן הריט סלע קפיטל נדל"ן. מליסרון נסחרה במומנטום חיובי גם על רקע מינוי מנכ"לים לשני הקניונים שבשליטתה, רננים והקריון. (ארז וולברג)