הערת העסק חי של ביוקנסל נשארה; נערכת לגיוס 15-20 מיליון שקל

רואי החשבון של החברה: "המשך שלבי הפיתוח בחברה תלוי באירועים עתידיים, ובכללם גיוסי הון נוספים" ■ החברה מתחילה ניסוי ראשון בבני אדם בתרופה לסרטן הלבלב

הדו"חות שפרסמה היום (ב') חברת הביומד ביוקנסל , מעידים על ההכרח בביצוע גיוס ההון אותו היא מתכננת. רואי החשבון של החברה, משרד סומך-חייקין, צירפו לדו"חות הרבעון השלישי שלה הערת עסק חי, בהמשך להערה דומה בדוחות קודמים ומציינים שהמשך שלבי הפיתוח תלוי באירועים עתידיים, ובכללם גיוסי הון נוספים והשגת רווחים תפעוליים בעתיד. גורמים אלו מעוררים, לדברי רואי החשבון, "ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של החברה כעסק חי".

ביוקנסל מפתחת תרופה לסוגים שונים של סרטן, והיא נמצאת בשלבים I/II ו-II של הניסויים הקליניים. החברה נסחרת בבורסה של תל-אביב בשווי 51 מיליון שקל.

לפני מספר שבועות הודיעה ביוקנסל על כוונתה לבצע גיוס הון בהיקף צפוי של 15-20 מיליון שקל, והגישה תשקיף מדף להנפקת מניות וכתבי אופציה. זאת, על רקע מאבק השליטה בחברה בין ההנהלה - היזם פרופ' אברהם הוכברג והמנכ"ל לשעבר ד"ר אבי ברק - לבין בעלת המניות הגדולה, כת"ב (כלל תעשיות ביוטכנולוגיה). כת"ב הייתה אמורה להשקיע בביוקנסל 2 מיליון דולר נוספים, אך ביטלה כוונתה זו ואף מכרה חלק ממניות ביוקנסל שהיו ברשותה.

מהדו"חות שפרסמה ביוקנסל, עולה שהיא סיימה את הרבעון השלישי של 2009 כשבקופתה 4.9 מיליון שקל, וההתחייבויות השוטפות שלה הגיעו ל-3 מיליון שקל. ביוקנסל מעריכה שאמצעי המימון שברשותה יספיקו לה עד פברואר 2010.

בשלב זה החברה עדיין לא רושמת הכנסות. הוצאות המו"פ ברבעון הסתכמו ב-1.3 מיליון שקל, וההפסד הנקי הגיע ל-5.4 מיליון שקל, שמצטבר מתחילת השנה ל-28.8 מיליון שקל.

ניסוי ראשון בבני אדם

בהודעה נפרדת לבורסה, דיווחה היום ביוקנסל על תחילת טיפול ראשון בחולה סרטן הלבלב, במסגרת הניסוי הקליני שלב I/IIa שבודק בטיחות ויעילות של תרופת ה-BC-819 של החברה. זאת, לאחר שבמחקרים קודמים, פרה-קליניים, נבדקו אוגרים.

החברה מתכנתת לגייס בעתיד 9-12 חולים לניסוי זה, בו משתתפים המרכזים הרפואיים הדסה עין-כרם בירושלים, מאיר בכפר סבא ו-Massey Cancer Center, המרכז הרפואי של אוניברסיטת וירג'יניה בארה"ב.

מנכ"ל ביוקנסל, אורי דנון, מסר כי "זהו רגע מרגש עבורנו להתחיל את הניסוי הקליני הראשון בסרטן הלבלב, אחד מהסרטנים הקטלניים ביותר".