מותגי דגני הבוקר הנמכרים ביותר בארץ: כריות וקורנפלקס תלמה

מתחילת השנה נרשמה שחיקת מחיר ממוצעת של 2.5% בקטגוריה ■ אחרי שנים ללא תמיכה, א.ד.א שיווק תשקיע מיליון דולר בשיווק מותג הדגנים האמריקני POST

מותג דגני הבוקר "כריות" הוא הקורנפלקס הנמכר ביותר בישראל - כך עולה מנתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "גלובס". בין החודשים ינואר עד אוקטובר השנה החזיק המותג "כריות" של יוניליוור בנתח כספי של 16.6% וקצב מכירות של 116 מיליון שקל בשנה במחירי מכר כספי לצרכן.

המותג השני בגודלו במכר הוא קורנפלקס תלמה, עם נתח כספי של 13.4% וקצב מכירות של 94 מיליון שקל בשנה.

המותג השלישי בגודלו הוא "פינוקי בריאות" של תלמה, המשווק היום תחת השמות "דליפקאן" ו"מיקספלקס", המחזיקים בנתח כספי של 10.4% וקצב מכירות של 73 מיליון שקל בשנה.

יוניליוור מובילה

מתחילת השנה ועד סוף אוקטובר רשם שוק הדגנים ירידה של 1.4% והסתכם ב-585 מיליון שקל, לעומת 593 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. מקור הירידה בהיקף המכר הוא, בין היתר, בשחיקת מחיר ממוצעת של 2.5%. בשנת 2008 היקף מכר דגני הבוקר בשוק המבורקד עמד על 712 מיליון שקל.

יוניליוור, המחזיקה במותגים "כריות", "קורפלקס תלמה", "פינוקי בריאות", "ברנפלקס", "שוגי" ו"עוגי", ממשיכה להוביל את השוק עם נתח כספי של 59.5%, לעומת נתח כספי של 59.3% שבו החזיקה בחודשים ינואר עד אוקטובר 2008.

קבוצת אס נסטלה, המשווקת את המותגים "פיטנס", "קראנץ", "הני נאט ציריוס" ו"סיני מיני", היא השחקנית בגודלה בשוק עם נתח כספי של 24.1%, לעומת נתח כספי של 23.2% בתקופה המקבילה ב-2008.

מותג הדגנים האמריקני POST הוא מותג הדגנים היקר ביותר בקטגוריה, עם מחיר ממוצע של 59 שקל לק"ג, כמעט פי שלושה מהמותג הבסיסי הזול ביותר בקטגוריה - קורנפקס תלמה עם מחיר ממוצע לק"ג העומד על 22 שקל.

לשם השוואה, מחיר המותג "כריות" לק"ג עומד על 33.5 שקל לק"ג, מחיר "פינוקי בריאות" עומד על 35 שקל לק"ג, ואילו מחיר "פיטנס", המותג הרביעי בגודלו בקטגוריה, עומד על 52 שקל לק"ג.

המותג POST עבר לאחרונה מסידס לחברת א.ד.א שיווק, יצרנית מותג הדגנים MONDAY.

החלפת הידיים באה לאחר שתאגיד Ralcorp רכש את חטיבת POST מידי חברת קראפט העולמית. המותג POST, הנחשב למותג פרימיום, מניב מכירות של 1.2 מיליארד דולר בשנה בשוק האמריקני.

ב-15 השנים האחרונות מחזיק POST בנתח שוק כספי יציב של כ-12%. בארץ, לעומת זאת, הוא תופס נתח שוק זניח. כעת, לאחר שנים שהמותג לא נתמך בארץ, החליטה חברת א.ד.א שיווק לתמוך במותג, וכבר בשלב ראשון היא תשקיע סכום של כמיליון דולר בשיווק המותג, כאשר עיקר הסכום יופנה לקמפיין.

"האסטרטגיה של סידס הייתה במשך שנים להביא מותגים איכותיים, אבל לא לתמוך בהם, ראי מקרה טובלרון. כיוון שמדובר במותג סופר פרימיום, יש למותג הרבה יותר מה להציע. היעד שלנו הוא להגדיל את נתח השוק שלנו ל-5% בתוך פחות משנתיים", אומר סמנכ"ל השיווק של א.ד.א מזון, אלון לוי-נחום.

* האם תמחקו את המותג MONDAY שתופס נתח כספי של 1% בלבד?

"לא. יש לנו תוכניות להשיק מוצרים נוספים תחת המותג".

22