יום עמוס בשוק המט"ח: הדולר היציג עלה ב-0.4% ל-3.759 ש'

כפי שדווח אתמול ב"גלובס", התמורה ממכירת מניות זאבי בבזק הומרה לדולרים וחיזקה זמנית את הדולר ■ ואולם, מכירות של גופים זרים בישראל לחצו את הדולר מטה ■ בעולם: הדולר ממשיך להיחלש

השקל נחלש היום (ג') מול המטבעות העיקריים, הדולר והאירו, כאשר המטבע האמריקני מתחזק גם בעולם ובשוק המקומי הושפע הדולר מהקונה הגדול מעסקת מכירת מניות בזק של גד זאבי. עם זאת, משעות הצהריים החלה העלייה בשער הדולר להתמתן על רקע מכירות של גופים זרים.

הדולר הוסיף 0.48% ושערו היציג נקבע ב-3.759 שקלים. האירו היציג התחזק ב-0.32% ל-5.629 שקלים. מדובר כאמור בהתמתנות שכן מוקדם יותר היום עלה הדולר בכ-0.8%. בשוק המט"ח העולמי, הדולר עולה בכ-0.15% ל-1.498 ד' לאירו.

נזכיר כי מתחילת השבוע נחלש הדולר בעולם לאחר הכינוס בסקוטלנד של שרי האוצר וראשי הבנקים המרכזיים של מדינות ה-G20, אשר בסיומו הוחלט להמשיך במדיניות המוניטרית המרחיבה ולאפשר ל"כסף זול" להמשיך לזרום כדי להקל את תנאי מתן האשראי ולתמוך בהתאוששות הכלכלית. שוקי המניות הגיבו להודעה זו בעליות והדולר נחלש לשפל של כ-15 חודשים מול סל המטבעות המובילים בעולם.

כפי שדיווחנו אתמול, קונה גדול נכנס היום לשוק המט"ח והוא רכש מאות מיליוני דולרים. זאת, כתוצאה ממכירת מניות בזק של גד זאבי ביום חמישי האחרון, בהיקף של כ-1.5 מיליארד שקל. כיוון שסכום זה ישמש להחזרת הלוואות של זאבי לבנקים, הלוואות שניטלו בדולרים, הרי שזאבי צריך להמיר את הסכום לדולרים כדי להחזירם לבנקים. עסקה בסדר גודל שכזה תמכה, ולו באופן זמני, בחיזוק הדולר מול השקל.

אך "אפקט זאבי" לא השפיע לאורך זמן והדולר החל להיחלש מרמת השיא היומית. "יש כ-2 גופים זרים שחיכו כנראה שהבלוק של זאבי יסתיים ואז הם החלו למכור דולרים", אמר לנו פעיל בשוק. "זה מה שלחץ את הדולר מטה".

[לאתר המט"ח]