טבע נלחמת על הקופקסון: מרחיבה התביעה נגד מומנטה וסנדוז

הודיעה כי בכוונתה לתקן את תביעתה משנת 2008 כנגד החברות, ולהוסיף תביעה על הפרת 3 פטנטים המתייחסים לאפיון של תרופת הקופקסון ■ ב-16 באוקטובר הגישה תביעה גם כנגד מיילין

טבע הודיעה היום (ג') כי בכוונתה לתקן את תביעתה נגד החברות מומנטה וסאנדוז ולהוסיף תביעה על הפרת שלושה פטנטים המתייחסים לאפיון של תרופת הקופקסון. לראשונה הגישה טבע את התביעה נגד מומנטה וסנדוז באוגוסט 2008 בגין הפרה של מספר פטנטים (ששבעה מהם רשומים ב"ספר הכתום" של ה-FDA ותקפים עד ה-24 במאי 2014).

פטנטים אלה מתייחסים להרכב הכימי של קופקסון, למוצרים פרמצבטיים המכילים אותו ולשיטות שונות לשימוש בו. טבע מבקשת לעדכן את תביעתה כך שתכלול פטנטים נוספים המתייחסים לאפיון של המרכיב הפעיל בקופקסון. פטנטים אלה יפוגו רק מספר שנים לאחר הפטנטים שנמצאים כרגע בהליכים משפטיים.

לטענת טבע, הקופקסון הוא מוצר מורכב ביותר לפיתוח ולייצור, ולאור חוסר היכולת לאפיין באופן מלא את המרכיבים הפעילים במוצר, היא "מטילה ספק כבד ביכולותיו של מגיש בקשה לאישור מוצר גנרי להוכיח באופן חד משמעי שההרכב של מוצרו זהה להרכב של הקופקסון".

נזכיר כי ב-16 באוקטובר הגישה טבע תביעה כנגד חברת מיילן בבית המשפט הפדראלי בניו יורק לאחר שזו הגישה ל-FDA בקשה לאישור גירסה גנרית של הקופקסון באמצעות ANDA.