נאמן נפגש עם לדור ונזף בו, אך לא צפוי לפעול להדחתו

השניים נפגשו כדי לדון בסערה שחולל המכתב שהפיץ לדור, בו מחה על תוכנית נאמן לפצל את סמכויות היועמ"ש ■ בפגישה לא התקבלה כל החלטה אופרטיבית על התפטרותו או פיטוריו של לדור

שר המשפטים, יעקב נאמן, ופרקליט המדינה, משה לדור, נפגשו הבוקר (ג') כדי לדון בסערה שחולל האחרון במכתב שהפיץ, ובו מחה על תוכנית השר לפצל את סמכויות היועץ המשפטי לממשלה.

בפגישה, שארכה כשעה, נזף השר בפרקליט המדינה והבהיר לו כי מכתבו אינו מקובל עליו, והשניים ליבנו את הנושא. גורמים משפטיים מעריכים כי נאמן אינו מתכוון לפתוח בהליך הדחתו של לדור.

הן בלשכת השר והן בסביבתו של לדור סירבו להתייחס לתוכן הפגישה והעדיפו לשמור על עמימות.

"רוויית סכנות"

ככל הידוע, בפגישה לא התקבלה כל החלטה אופרטיבית על התפטרותו או פיטוריו של לדור.

נאמן צפוי היה להבהיר לפרקליט המדינה כי הוא אינו מרוצה מהדרך בה הביע את התנגדותו, אך סביר להניח כי כעת שני הצדדים מעוניינים להנמיך את הלהבות ולהעביר את הדיון הציבורי בתוכנית לפסים ענייניים.

כזכור, נאמן הציג בשבוע שעבר את תוכניתו המהפכנית, שבה כל הסמכויות הפליליות של היועץ המשפטי יועברו לידי "התובע הכללי הראשי". כעבור יממה שיגר לדור מכתב חריף כבן 20 עמודים, שהופעץ לכלל עובדי הפרקליטות וכן לתקשורת, ובו טען כי היוזמה "רוויית סכנות", והזהיר כי היא תחליש את מערכת אכיפת החוק.

התערבות פוליטית

גם היועץ המשפטי הנוכחי, מני מזוז, הפורש בינואר, העניק בסוף השבוע גיבוי ללדור, כשאמר כי אי-אפשר לקרוא ליוזמת נאמן "תוכנית", שכן היא כללית ואינה משיבה על שורת שאלות. כן אמר כי "הפיצול יחליש משמעותית את המאבק בפשיעה ובשחיתות".

נאמן השיב כי גורמים פוליטיים מנסים ללבות את האש, מתוך אינטרסים שלהם. לדבריו, "לא היה תקדים לתופעות כאלה, ששולחים מכתב לכל עובדי הפרקליטות, מביעים דעה ומסיתים, לפני שמבקשים ממני תגובה".

עם זאת הוסיף נאמן כי "כל מי שמכיר אותי יודע שאין לי 'סביבה', אני עובד ישירות עם כל אדם בגובה העיניים כדי להסביר לו את עמדתי. כך נהגתי בעבר וכך אנהג גם בעתיד, ולא אקבע דעה לפני שאשמע אדם. אני מקווה שלדור יבהיר לי את הדברים, ואחרי זה אקבל החלטה". מאחר שלדור שהה בחו"ל, פגישתם של השניים נדחתה עד לשובו.

בצל הדברים התכנסו היום שוב חברי ועדת האיתור לתפקיד היועמ"ש, כדי לדון במועמדים השונים שעל הפרק. הוועדה צפויה לפרסם בתוך ימים ספורים את 3 מומלציה, כדי לאפשר לציבור להציג התנגדויות בטרם תבחר הממשלה את היועץ הבא.