קופות-החולים יוזילו משמעותית את תעריפי המוקדים בכל הארץ

בדיקת "גלובס" בשבוע שעבר הראתה כי בעוד שביקור במוקד חירום של קופת-חולים בתל-אביב עולה כ-60 שקל - ביישובים חרדיים הוא ניתן בחינם

שבוע בלבד לאחר פרסום בדיקת "גלובס" שהראתה כי קופות החולים גובות מחיר מלא על ביקור במוקדי הערב וסופי השבוע בישובים חילוניים לעומת הנחות מפליגות בישובים חרדיים, הקופות החליטו ליזום מהלך שיטיב עם כלל הציבור.

כך למשל, בשירותי בריאות כללית מתקיימת עבודת מטה שתביא לכך שכל מוקדי הקופה בארץ יפעלו בסופי השבוע בחינם - וזאת בעלות של מיליוני שקלים אותם תאלץ הקופה לספוג. בכללית בודקים כעת את הסוגיות המשפטיות והרגולטוריות הנובעות מהמהלך, כמו גם את ההשפעה שתהיה לו על תפיסת השירות מצד מבוטחי הקופה.

בקופת חולים מאוחדת בחנו השבוע אפשרות מרחיקת לכת שבמסגרתה כל המוקדים יפעלו בחינם גם בערבים וגם בסופי השבוע, אולם ייתכן כי בסופו של דבר יוחלט על מהלך מצומצם יותר. עלות הפעלת המוקדים בחינם נאמדת במאוחדת בכ-25 מיליון שקל בשנה, ואם היא תיישם את המהלך, העלות צפויה לגדול. זאת משום שמבוטחים שנטו עד היום לחסוך 51-69 שקל על ביקור במוקד ערב ודחו את הביקור לשעות הבוקר בהן אין צורך בתשלום, צפויים לפקוד כעת את המוקדים בערב, מה שייאלץ את הקופה לתגבר את המוקדים בכוח אדם ובהוצאות נוספות.

קופת חולים לאומית כבר הודיעה כי היא תגבה 36 שקל לביקור בכלל המוקדים במקום 66 שקל כיום. הקופה כבר החלה לפרסם את המהלך בסניפיה והדבר ייכנס לתוקף החל מראשית דצמבר הקרוב. גם במכבי שירותי בריאות בוחנים מהלך להוזלת הביקור במוקדים, אולם בשלב זה הם אינם חושפים את כוונתם.

אפליה בקופות

ממצאי בדיקת "גלובס" שנערכה בשבוע שעבר הראו כי במוקד החירום של הכללית בכפר סבא, נאמר לנו כי התשלום עבור הביקור הוא 68 שקל. זאת, בעוד התשלום עבור מוקד הכללית בביתר עילית הביקור אינו כרוך בתשלום. כך עולה גם מהבדיקה במוקדי קופ"ח לאומית: בהרצליה התשלום לביקור היה 66 שקל, אך בבני ברק הוא היה חינם.

בבית שמש לא משלמים

האפליה הזאת חוזרת על עצמה גם בשאר הקופות: לפי המוקד של קופ"ח מאוחדת בתל אביב, התשלום עבור ביקור עומד על 51 שקל. לעומת זאת, במוקד של מאוחדת בישוב בית שמש אין תשלום בכלל. מה קרה במכבי? אותו הדבר. במוקד של קופ"ח מכבי ברחוב יגאל אלון בת"א, נאמר לנו כי התשלום עבור ביקור עומד על 69 שקל. לעומת זאת, במוקד של מכבי בישוב החרדי מודיעין עילית, עלות הביקור היא 15 שקל בלבד.