נתונים חזקים בסין; הערכות: תעקוף את יפן בשנה הבאה

התפוקה התעשייתית זינקה, המכירות ברשתות הקמעונאיות עלו והאינפלציה מתקרבת לתחתית ■ סין היא הכלכלה השלישית בגודלה בעולם אולם היא עשויה להפוך לכלכלה השנייה בגודלה בשנה הבאה

נתונים כלכליים חזקים בסין: התפוקה התעשייתית והעודף המסחרי עלו בחודש אוקטובר, מה שמעיד על המשך התחזקות הצמיחה בכלכלה השלישית בגודלה בעולם. כמו כן, הנתונים שפורסמו היום (ד') באים ימים ספורים לפני שמנהיגי אסיה ייפגשו לכנס בסינגפור (ב-14-15 בנובמבר) וכן לפני ביקור רשמי של נשיא ארה"ב, ברק אובמה בבייג'ינג, כאשר על הפרק מתוכננות, כמובן, גם שיחות באשר לייסוף המטבע הסיני, היואן.

התפוקה התעשייתית זינקה ב-16.1% באוקטובר, בהשוואה לחודש המקביל אשתקד. מדובר בעלייה החדה ביותר מאז חודש מארס. כמו כן, המכירות ברשתות הקמעונאיות עלו ב-16.2% באוקטובר והעודף המסחרי זינק כמעט פי 2 בהשוואה לחודש ספטמבר, לרמה של 24 מיליארד דולר, אם כי הגידול בייצוא המשיך להיחלש לקצב הגידול הנמוך ביותר השנה.

הסינים שולטים היטב במטבע הלאומי שלהם ולא מאפשרים ייסוף ביואן, שכן יואן חלש תומך בייצוא מסין וכידוע הכלכלה הסינית מתבססת על ייצוא למדינות העולם. עם זאת, הנתונים הכלכליים החזקים תומכים בייסוף היואן. ההערכה היא כי הגורמים הרשמיים בסין ממתינים להתחזקות של ממש בייצוא הסיני ואז יאפשרו את ייסוף היואן, בהדרגתיות כמובן.

נתונים נוספים שפורסמו היום בסין מעידים גם כן על ההתאוששות הכלכלית שם. ההשקעות בנכסים קבועים בערים זינקו ב-33.1% בחודשים ינואר-אוקטובר ומדד המחירים לצרכן ירד ב-0.5% - הירידה המתונה ביותר מאז שהחלו המחירים לרדת בפברואר השנה.

סין שומרת על ערך היואן סביב רמה של 6.8 יואן לדולר מאז שנת 2008. זאת, לאחר שהיא הניחה ליואן להתחזק בכ-21% ב-3 השנים שקדמו לכך. סין, שהשיקה לפני כמעט שנה תוכנית תמרוץ אגרסיבית בהיקף של כמעט 600 מיליארד דולר, צמחה ב-8.9% ברבעון השלישי והיא מובילה את אסיה להתאוששות כלכלית, כאשר הצפי הוא שהיא תצמח ב-10.5% ברבעון הרביעי. סין היא הכלכלה השלישית בגודלה בעולם, אחרי ארה"ב ויפן, אולם ההערכה היא כי כבר בשנה הבאה היא תעקוף את יפן ותהפוך לכלכלה השנייה בגודלה בעולם.