בירושלים ירדו מהפסים

תושבים יהודים של עיר הבירה מתנגדים לתחנות הרכבת הקלה בשועפט הערבית

זר לו יגיע לירושלים בשבועות הקרובים בשעות הלילה, עלול להיתקל במחזה משונה: עשרות אנשים סובבים קרון גדול, שנוסע במהירות הליכה ועוצר לעתים קרובות. התמונה הסוריאליסטית הזו לקוחה מתוך הניסוי ה"רטוב" של הרכבת הקלה שיחל בקרוב בבירה.

נדמה שזה משקף את המציאות: הפרויקט מתבצע באיטיות מחרידה, וה"דד ליין" זוחל מתאריך לתאריך. היעד האחרון נקבע ל-10 בספטמבר 2010, והשבוע ביקש שר התחבורה ישראל כץ ממנכ"ל אלסטום, השותפה בזכיינית הרכבת סיטי-פס, לעמוד במועד. נראה שגם במשרד התחבורה סקפטיים.

ובינתיים, ברחובות ירושלים, האזרחים והסוחרים נאבקים זה כשנתיים בשיפוצים שהופכים את חייהם לגיהינום. "הרכבת הקללה", הם מכנים את הפרויקט. דובר תוכנית האב לתעבורה בעיר אינו מכחיש, אבל טוען: "דווקא ביקשנו מהסוחרים שיעריכו את הנזקים, אבל אף אחד לא היה מוכן לפתוח ספרים, להוכיח לנו אם נפגע ובכמה".

ומה לגבי האזרחים שסובלים?

"כבר רואים את האור בקצה המסילה. סיימנו להניח מסילות ב-85% מהקו. עוד מעט נתחיל לראות את הרכבת נוסעת. תהיה אווירת תקווה בעיר".

וחוץ מאווירת תקווה יהיו גם פיצויים לאזרחים? אולי נסיעה בחינם לתקופה?

"עניין זה ודאי ייבדק לקראת מועד ההפעלה".

ובירושלים כמו בירושלים, אי-אפשר בלי קצת פוליטיקה: תושבים בצפון העיר מתנגדים למסלול הנוכחי של הרכבת, הכולל שלוש תחנות בשכונה הערבית שועפט, מטעמים ביטחוניים, לטענתם.

מצד שני, הם מבינים שעדיף לא לבקש לשנות את המסלול פעם נוספת, אז הפתרון המוצע בינתיים הוא הצבת מאבטחים בתחנות בשועפט.

עוד הזדמנות לרדת מהפסים בבירה.