דנקנר: עסקת הנסון לא תפגע בתחרות או תגרום לקיפוח

הממונה על ההגבלים העסקיים תיפגש בתחילת השבוע עם נציגי נשר והנסון לקראת ההכרעה בנושא

"אם נוחי דנקנר היה סבור שעסקת רכישת חברת הנסון על-ידי נשר עלולה לגרום לקיפוח כזה או לפגיעה כלשהי בתחרות במשק הוא לא היה מאשר את קיומה של העסקה", כך מסר היום דובר קבוצת אי.די.בי , לקראת ההכרעה של רשות ההגבלים בנושא המיזוג בין שתי החברות.

רונית קן, הממונה על ההגבלים העסקיים, תיפגש ביום ראשון עם אנשי נשר והנסון, לקראת גיבוש החלטתה בנושא. כזכור, בישיבת ועדת הכספים של הכנסת בשבוע שעבר, שעסקה במיזוג נשר-הנסון, רמזה קן כי היא עשוייה להתנגד לעסקה.

"מדובר במיזוג מורכב ואנו מבצעים בדיקה דקדקנית", אמרה קן. "מדובר במיזוג משמעותי. אנו צריכים לבחון את ההשלכות שלו ולהיות עם עמדה מוצקה ומגובשת. המצפן שמנחה את עבודת הרשות היא התחרות, התחרות בלבד. התחרות היא היחידה שעומדת לנגד עינינו.

"היא זו המביאה את המוצרים במחירים הטובים ביותר לרווחתו של הצרכן. היא עומדת לנגד עינינו והיא זו שתכריע את הכף לגבי ההחלטה במיזוג כמו גם בכל נושא אחר שמובא לפתחה של הרשות".

במקביל, נודע היום כי דנקנר נפגש בתחילת השבוע עם חבר ועדת הכספים, ח"כ חיים אורון (מרצ). אורון מתנגד למיזוג בין הנסון למשאב ואף יזם את הדיון בוועדת הכספים לפני כשבוע.

"הקדשנו לנושא שלוש דקות"

ח"כ אורון אישר את דבר הפגישה ואמר ל"גלובס" כי "דנקנר הסביר מה האינטרסים של המיזוג בין נשר להנסון, ולמה לא קיימים במקרה הזה מונופול אנכי ומונופול אופקי. בכל מקרה, נושא הפגישה לא היה מיזוג נשר-הנסון. הקדשנו לנושא אולי שלוש דקות בסוף הפגישה".

לדברי ח"כ אורון, "מעולם לא נפגשתי עם דנקנר, והוא אמר למישהו שהוא רוצה להכיר אותי. העמדה שלי בוועדה היתה מאוד ברורה. נושא המלט נתון בין 3-4 רגולטורים והם צריכים לגבש החלטה".

דובר אי.די.בי מסר בתגובה כי "עסקת הנסון מטופלת ומנוהלת על-ידי מנכ"ל כלל תעשיות צביקה לבנת וצוותו. לאחר הדיון שהיה בוועדת הכספים נפגש דנקנר עם ח"כ אורון לשיחה בה נדונו מצב המשק והעשייה העסקית והחברתית של קבוצת אי.די.בי. דנקנר הדגיש בפני ח"כ אורון שהוא אינו עוסק ומטפל בעסקת הנסון וכי הנושא מטופל על-ידי לבנת וצוותו עם רשות ההגבלים העסקיים. קבוצת אי.די.בי סבורה שאין בעסקה כדי לפגוע או לקפח איש, בוודאי שלא את הקבלנים ואת רוכשי הדירות".