באפט: "תוצאותיה של ברקשייר במאה הבאה יצדיקו הרכישה"

כך אמר בראיון לרשת PBC ששודר אתמול ■ בכנס סטודנטים באונ' קולומביה: "ב-10,20,30 שנים הקרובות, יהיו יותר אנשים והם יניעו יותר ויותר סחורות ממקום אחד למקום אחר והדרך המשתלמת ביותר לעשות זאת היא דרך רכבות"

המיליארדר וורן באפט שרכש לאחרונה את חברת הרכבות ברלינגטון נורתרן סנטה פה בהשתלטות הגדולה ביותר של בתולדות ברקשייר האתאווי , הסביר בראיון לרשת PBC, ששודר אתמול (ו'), את ההצדקה לרכישה במחיר שמשקף פרמייה של כ-31% תוך סיכון דירוג האשראי של ברקשייר.

באפט טוען כי תוצאותיה של החברה ב-100 שנים הבאות הן אלו שיצדיקו הרכישה. "זהו נכס טוב לברקשייר עבור המאה הקרובה", אמר באפט. "אתה לא מקבל חברות כאלה במחירים זולים. ברור כי זה זול לא אבל זה שווה ההשקעה", הוסיף.

"זו הייתה הזדמנות לרכוש עסק שיישאר בסביבה ב-100 או 200 שנים הבאות שתלוי במצב הכלכלה האמריקנית. במידה והכלכלה תשגשג, העסק גם כן ישגשג", אמר באפט.

נזכיר גם כן כי בכנס סטודנטים בבית הספר למנהל עסקים שנערך באוניברסיטת קולומביה בו השתתף באפט שלשום (ה'), אמר: "ב-10,20,30 שנים הקרובות, יהיו יותר אנשים והם יניעו יותר ויותר סחורות ממקום אחד למקום אחר והדרך הידידות ביותר לסביבה והמשתלמת ביותר לעשות זאת היא דרך רכבות".

עסקת הרכישה בוצעה ב-3 בנובמבר במחיר של 100 דולר למניה, 31% מעל למחיר הסגירה שלה יום קודם לכן. על מנת לקיים אותה, באפט לוקח הלוואות בהיקף 8 מיליארד דולר ומסכן את דירוג האשראי של ברקשייר, המדורג לפי סנטאנדרד אנד פור'ס (S&P) כ-AAA.