המשביר הופכת לקבוצת אחזקות עם 3 זרועות: המשביר, ניו-פארם וקלאב 365

הקבוצה הצהירה שוב כי בכוונתה להרחיב את תחומי הפעילות לתקשורת ולפיננסים ■ תמכור פוליסות ביטוח באמצעות מועדון 365, ואף שוקלת להכניס שותף אסטרטגי לרשת הכלבו שיחזיק עד 20% מהמניות

קבוצת המשביר לצרכן הציגה היום (א') מבנה ארגוני חדש לקבוצה, שעיקרו הוא הפיכת הקבוצה לחברת אחזקות בעלת 3 זרועות פרטיות: ניו-פארם, משביר קמעונאות וקלאב 365. במסגרת זו תוכפף פעילות החברות קשרי תעופה וסיבוס לקלאב 365, תאגיד פרטי בבעלות מלאה של המשביר לצרכן.

רשת בתי-הכלבו של המשביר, המונה היום 34 סניפים, תהפוך לחברה נפרדת בראשותו של אסף בן-דב, כיום מנכ"ל משותף במשביר לצרכן.

קבוצת המשביר מבקשת באמצעות מהלך זה להציף ערך וליצור מבנה שיקל עליה לבצע מהלכים של גיוס כספים לפיתוח ועסקאות עתידיות - ובין היתר גם להחלטת הקבוצה להקים רשת סופרמרקטים בהשקעה של 50 מיליון דולר.

אחד השינויים שיחולו במסגרת הרה-ארגון הוא יצירת תזרים מזומנים לקלאב 365, בין היתר על-ידי העברת דמי החבר הנגבים ממועדון הלקוחות של הקבוצה לקלאב 365. עד היום שולמו דמי החבר לרשת המשביר לצרכן.

מועדון הלקוחות קלאב 365 מונה היום 470 אלף בתי-אב פעילים ומניב הכנסות שנתיות של 45 מיליון שקל ברוטו. לאחר הוצאות וזיכויים לטובת קנייה חוזרת, מדובר בהכנסות נטו של 20 מיליון שקל בשנה. בהתאם למבנה החדש, הפיתוח העסקי של הקבוצה, לרבות הסופרמרקטים, יתבצע דרך קלאב 365.

הקבוצה שבה והצהירה היום כי בכוונתה להרחיב את תחומי פעילותה הן לתחום התקשורת והן לתחום הפיננסים, שני תחומים נוספים שיתבצעו באמצעות קלאב 365.

הפעילות הפיננסית של הקבוצה כיום כוללת את פעילות כרטיס האשראי החוץ-בנקאי "מולטי 365", המונה כ-80 אלף לקוחות, ופעילות פקטורינג (הקדמת תשלומים לספקים). הקבוצה מבקשת להרחיב פעילות פיננסית זו גם למכירות פוליסות ביטוח.

בתחום התקשורת מבקשת הקבוצה להיכנס לתחום ה-MVNO כמפעיל סלולרי עצמאי. כן מצהירה הקבוצה על רצונה להיכנס לתחום האינטרנט הביתי ולשרותי טלפוניה עבור חברי מועדון הלקוחות שלה, קלאב 365.

רשת בתי-הכלבו המשביר לצרכן צופה כי היא תסיים את השנה הנוכחית עם גידול של 10% במכירות ל-1.18 מיליארד שקל - כך עולה מהמצגת ששידרה קבוצת המשביר לבורסה.

הקמת חברת-בת

במסגרת תוכנית הארגון מחדש, צפויה המשביר להעביר את הפעילות הקמעונאית של בתי הכלבו לחברה-בת נפרדת, "משביר קמעונאות", שתנוהל על-ידי אסף בן-דב.

לדברי בן-דב, בכוונת רשת המשביר לצרכן להכניס שותף אסטרטגי לרשת בתי-הכלבו, שיחזיק בעד 20% מהמניות. "השותף הוא לא בשביל הכסף, אלא כזה שייתן ערך מוסף בהיבט של תחרות ובהיבטים אחרים", אמר בן-דב.

רשת המשביר לצרכן מונה היום 34 סניפים. עד סוף 2012 תחנוך המשביר 10 סניפים נוספים. במחצית הראשונה של השנה רשמה הרשת גידול של 10.4% במכירות שהסתכמו ב-482 מיליון שקל, לעומת מכירות של 436.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי הסתכם במחצית הראשונה ב-205 מיליון שקל שהיוו 42.5% מהמכירות, ואילו הרווח התפעולי הסתכם בתקופה זו ב-27.6 מיליון שקל שהיוו 5.7% מהמכירות.

הקבוצה צופה כי הרשת תחתום את השנה עם גידול של 5% בחנויות זהות וגידול כולל של 10% במכירות, שיסתכמו ב-1.18 מיליארד שקל.

22