הקופון מקרדיט סוויס: כור הרוויחה השנה 2.1 מיליארד שקל

הרווח הושג הודות למימושי מניות קרדיט סוויס בהיקף 2.3 מיליארד שקל ■ סיכום הרבעון השלישי: רווח של 512 מ' ש' ■ מה תעשה עם הרווחים? דיבידנד של 360 מ' ש', סיוע ליישובי קו העימות ב-30 מ' ש'

רווחי ההון ממכירת מניות קרדיט סוויס סידרו לכור גם את הרבעון השלישי של 2009. כור, מקבוצת IDB של נוחי דנקנר, הרוויחה 512 מיליון שקל ברבעון השלישי, עלייה של 20% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. כמו ברבעונים קודמים, גם הפעם עיקר הרווח הגיע ממכירת מניות קרדיט סוויס, אותן החל לרכוש דנקנר ביוני 2008 כאשר מניות הפיננסים בעולם כולו ספגו ירידות חדות, וכך גם מניותיו של הבנק השוויצרי. הרווחים של כור מקרדיט סוויס הסתכמו ב-691.5 מיליון שקל ופיצו על חולשה בעסקיהן של חברות אחרות בקבוצה.

במקביל, מסתמנת תפנית באשר להשקעה של כור בקרדיט סוויס. לאחר תקופה ממושכת בה דנקנר מכר מניות הבנק וירד להחזקה של כ-1.7% בלבד, הודיעה כור על רכישת מניות בתחילת החודש והיום היא מודיעה על הגדלה נוספת של ההחזקה בקרדיט סוויס - לרמה של 2.01% (23.8 מיליון מניות). יתרת החוב של כור לבנקים הזרים מורגן סטנלי וסיטי, בגין השקעתה בקרדיט סוויס, עומדת נכון לסוף הרבעון השלישי על 269 מיליון פרנק שוויצרי (כמיליארד שקל).

בשנה החולפת הרוויחה כור כ-3.2 מיליארד שקל מהשקעתה בקרדיט סוויס, ובנוסף יש לה רווח "על הנייר" של 712 מיליון שקל על ההחזקה הנוכחית שלה. בגין מכירות אחרונות שלא נכללו בדו"חות הרבעון השלישי, החברה תרשום רווח נוסף של 251 מיליון שקל ברבעון הרביעי. ומה בכוונתה לעשות אם רווחי העתק? ובכן, החברה מחלקת דיבידנד של 360 מיליון שקל (7.59 שקלים למניה) וראוי לציון שהיא החליטה להגדיל את תרומתה לחברה לשנת 2009 ל-30 מיליון שקל. מדובר בעיקר בסיוע לישובי קו העימות בצפון ובדרום הארץ.

הרווח "על הנייר" מקרפור: 35 מיליון שקל

אך כור לא מוציאה את הכסף אך ורק על דיבידנדים. בחודש שעבר רכשה החברה, יחד עם נכסים ובנין, את בניין HSBC במנהטן תמורת 330 מיליון דולר, עסקה שהשלמתה צפויה ברבעון הראשון של 2010. בנוסף, החברה הגדילה באחרונה את החזקתה בחברה הבת מכתשים אגן ל-47%.

כור פעילה בתחומים רבים באמצעות חברות בנות המצויות בשליטתה. החברה מחזיקה, בין היתר, בחברת האגרו-כימיה מכתשים אגן, אשר הפסידה 17.5 מיליון דולר ברבעון השלישי. מכתשים הסבה לכור הפסד של 28 מיליון שקל ברבעון השלישי וחברת הטכנולוגיה איסיטל הסבה לכור הפסד של 6 מיליון שקל.

השקעה גדולה נוספת של כור בחו"ל היא, כידוע, ההשקעה בענקית הקמעונאות הצרפתית קרפור. כור נכנס להשקעה ביוני ומחזיקה ב-2.16 מיליון מניות קרפור, קרי ב-0.31% מהון המניות של החברה הצרפתית. מאז היא לא הגדילה את השקעתה בחברה, אולם בקבוצה שוקלים להגדיל בקרוב את ההחזקה נוכח הירידה במניית קרפור מרמה של 34.5 אירו לפחות מ-30 אירו למניה. כור מורווחת "על הנייר" ב-35 מיליון שקל על מניות קרפור.