אלוף עולם (שנשאר מספר 2)

הדילמה של ג'נסון באטון, אלוף הפורמולה 1: להישאר בקבוצה שלו, שנרכשה על-ידי מרצדס אבל מעוניינת להריץ נהג גרמני כמספר 1 שלה - או לעבור למקלארן, שם מספר 1 תמיד יהיה לואיס המילטון

עד לפני מספר ימים עוד היה אלוף העולם של הפורמולה 1, ג'נסון באטון, על גג העולם. נהגה של קבוצת בראון GP, שעשה את הבלתי יאמן והשאיר את הקבוצות הגדולות והעשירות בסבב הרחק מאחור, השתדל בתקופה זו לסחוט כמה שניתן את מה שנותר מאדי ההילה סביב סיפור הסינדרלה שלו, רגע לפני פתיחת ההכנות לעונה החדשה.

בין היתר ביקש באטון את הכרת קבוצתו בדמות העלאת משכורתו, אבל אחרי שתשובה חיובית בנושא לא הגיעה, הוא הרשה לעצמו לרעות בשדות זרים, כולל ביקור במפעלה של מקלארן, מעשה לא מקובל אצל נהגים שנמצאים תחת חוזה בקבוצה אחרת. אתמול (ב'), בעיצומן של שמועות לפיהן קרוב באטון להחליף קבוצה, הודיעה חברת מרצדס כי היא רוכשת 75.1 אחוז מבראון GP, עבור סכום המוערך ב-75 מיליון ליש"ט, ולמעשה משנה את פניה.

ואז נוצר טוויסט בעלילה של באטון, לצערו טוויסט שלילי. פתאום הוא מוצא עצמו במצב חדש, שבו הוא ימצא את עצמו בכל מקרה בצילם של נהגים אחרים. עכשיו עליו לבחור, ולבחור נכון. האם הוא נשאר או עובר למקלארן.

רצה העלאה? אז רצה

אשתקד, לאחר פרישת הונדה, קנה את הקבוצה רוס בראון. באטון, שכבר היה בדרך לחתום אבטלה, נרתם להחייאת הקבוצה החדשה והסכים לקצץ כ-70% ממשכורתו, ל-3 מיליון ליש"ט. אך כיום אין לו אנרגיה לשמוע יותר שהוא צריך לחשוב על הקבוצה. האמת שהוא בשלהי הקריירה (יחגוג 30 בעוד חודשיים) ורוצה סוף סוף להרוויח כסף גדול. שיפור של מיליון ליש"ט רחוק מאוד מ-8 מיליון אותם הוא רוצה. עמיתיו מרוויחים הרבה יותר ממנו, ומעליב אותו שאחרי שנים של נאמנות לקבוצה הוא צריך להתגמש.

מה יהיה עכשיו? כנראה ששוב פעם אי צדק מבחינתו. המציאות היא שמקבוצה קטנה ללא ספונסר הפכה בראון GP למרצדס GP והפרויקט המגלומני יצא לדרך (יש לציין כי מרצדס גם מיצו את השערוריות אליהן נקשר שמן בגלל מקלארן וחיפשו שעת כושר לעזיבה). המטרה היא להריץ קבוצה גרמנית עם אלוף עולם גרמני ולהשתייך לליגה של הגדולות. בימים הקרובים יוחתם בקבוצה כנהג מספר 1 ההבטחה ניקו רוזברג, ולחץ גדול מוטל שיוחתם גרמני נוסף לצידו. אם יחליט באטון להישאר, הוא יצטרך לנהוג בצילו של רוזברג. לא בטוח שיחסיו הקרובים עם רוס בראון יעזרו לו. בית זה כבר לא יהיה. בראון, אגב, עשה אקזיט של 35 מיליון ליש"ט מהמכירה, אבל ימשיך להיות המוח שמאחורי הקבוצה.

אופציה נוספת מבחינת באטון היא מקלארן. אבל גם כאן יש לו דילמות. חרף הביקור המבטיח במפעל שלה, השורה התחתונה היא שבאטון יאלץ לנהוג תחת כנפיו של לואיס המילטון. האחרון הוכיח כבר כי אינו פראייר: הוא בן טיפוחה של מקלארן ואינו רואה ממטר את מתחריו, כולל מתוך הקבוצה. הווה אומר: גם במקלארן יהיה באטון, אלוף עולם, הנהג מספר שתיים. במקלארן מפנטזים על "נבחרת חלומות" בריטית ומחככים ידיים בהנאה נוכח הפוטנציאל הכלכלי העצום הטמון באי הבריטי מהשילוב הזה. בפועל, מקלארן מזוהה כל כך עם המילטון שמראש אין לבאטון סיכוי גדול להטביע את חותמו.

באטון היה כבר בסרטים האלו. הוא חשב שהם מאחוריו. לשמחתו הוא למד את השיעור החשוב ביותר בפורמולה 1 בעידן הנוכחי: לנהוג עם הרכב הנכון. השאלה אם יבחר עם הלב, ברכב של רוס בראון שלא אכזב אותו העונה, או ילך עם הראש, ולעזאזל מה שיהיה. אז כיצד מקבלים את ההחלטה הנכונה? אם רק יסכים באטון להתגמש, מרצדס יחתימו אותו עכשיו בתנאים שלהם, ואם לא, יקבלו אותו במקלארן בזרועות פתוחות אבל בתנאים של המילטון. בשבוע הקרוב באטון יהיה חייב לקבל החלטה, אחרת יישאר קירח מכאן ומכאן. בכל מקרה, "אלוף עולם" או לא, ג'נסון באטון חוזר להיות אנדרדוג.